بانک مرکزی نیجریه تاکید کرد که افزودن فناوری NFC نقش مهمی در افزایش نرخ پذیرش CBDC خواهد داشت.

با وجود تغییر مدیریت، بانک مرکزی نیجریه (CBN) همچنان به پروژه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) متعهد است.

طبق گزارشات، بانک مرکزی اخیرا اپلیکیشن موبایل CBDC را با استفاده از فناوری Near Field Communication (NFC) ارتقاع داده است. این ارتقا به دستگاه‌ها و پایانه‌های پرداخت امکان تعامل با یکدیگر را می‌دهد. همچنین پرداخت‌های راحت و بدون تماس eNaira را تسهیل می‌کند.

جوزف آنگای معاون بخش مدیریت ریسک CBN، فاش کرد که تنظیم‌کننده بانکی متعهد به استفاده از فناوری نوآورانه است.

CBDC به ویژگی‌های برنامه‌ریزی مجهز خواهد شد. این ویژگی پرداخت‌های CBDC را به برنامه‌های تعیین شده دولتی محدود کرده و خطر تقلب را کاهش می‌دهد.

برنامه‌ریزی CBDC امکان تخصیص بودجه هدفمند به کشاورزان را می‌دهد. همچنین اهدافی مانند دستیابی به ابزارها را ممکن می‌سازد.

برخی از مزایای CBDC شامل کاهش خطرات تسویه و امکان پردازش سریع تراکنش‌ها است.

eNaira با هدف رسیدگی به موضوع شمول مالی و نقش پیشگام نیجریه در پذیرش CBDC، بینش‌های ارزشمندی را برای نهادهای مختلف اقتصادی فراهم کرده است.

eNaira در سال 2021 راه‌اندازی شد تا بخشی از یک گروه انحصاری از کشورها با ارائه CBDC باشد. با وجود تمام این عوامل نرخ پذیرش کمتر از حد انتظار است. این امر بانک مرکزی را ملزم به بررسی گزینه‌های افزایش نرخ پذیرش کرده است.

بانک مرکزی این موارد را در بخش‌های حمل‌ونقل به کار گرفت است. گادوین ایمفیله مدیر سابق CBNT بانک‌های تجاری را به سرکوب رشد eNaira به دلیل سودآوری، سرزنش کرد.

منبع: cointelegraph.com