استخراج بیت کوین در حال حاضر بسیار دشوار شده است. اما به نظر می‌رسد که ماینرها به دلیل افزایش هش ریت اخیر نگران این قضیه نیستند.

ادامه روند صعودی هش ریت

«هش ریت ماینینگ» شاخصی است که میزان کل توان محاسباتی متصل به شبکه بیت کوین را اندازه‌گیری می‌کند. مقدار این شاخص بر حسب تراهش در ثانیه (TH/s) اندازه‌گیری می‌شود.

وقتی که ارزش ماتریک بالا می‌رود، به این معناست که ماینرها دستگاه‌های بیشتری را در شبکه وارد می‌کنند. چنین روندی نشان‌دهنده این است که بلاکچین بیت کوین برای ماینرها جذاب است.

از طرفی دیگر کاهش ارزش اندیکاتور (ابزاری برای تشخیص روند و تحلیل) نشان‌دهنده این است که برخی از ماینرها در حال حاضر از زنجیره خارج شده‌اند. این نوع روند نیز می‌تواند به معنای این باشد که ماینرها در حال حاضر استخراج ارز دیجیتال را چندان سودآور نمی‌دانند.

در نمودار زیر روند میانگین هش ریت استخراج بیت کوین 7 روزه را در سال گذشته نشان می‌دهد:

همانطور که در نمودار نشان‌‌داده شده میانگین هش ریت استخراج بیت کوین افزایش یافته و به بالاترین حد خود رسیده است. همچنین در این میان متریک یک افت را تجربه کرده است.

با این وجود این روند کاهشی موقتی بوده و این اندیکاتور از ابتدای ماه جاری روند صعودی جدیدی را شروع کرده است.

سختی، یک مفهوم داخلی در بلاکچین بیت کوین است که تصمیم گیرنده سختی راه ماینرها است. که موجب ثابت نگه‌داشتن “نرخ تولید بلوک” می‌شود. این نرخ معیاری برای سرعت استخراج ماینرها در شبکه است. به طور طبیعی با تغییر هش ریت این نرخ نیز تغییر می‌کند، این به دلیل تفاوت قدرت محاسبات در دسترس ماینرها است.

زمانی که ماینرها به سختی استخراج می‌کنند درآمد کمتری کسب می‌کنند. از این رو، برخی از ماینرهای کوچک که سود کمتری کسب می‌کنند وقتی سختی به این شکل افزایش می‌یابد از شبکه خارج می‌شوند.

منبع: bitcoinist.com