این افزایش قیمت هم‌زمان با بهبود عمومی بازار ارزهای دیجیتال و پیشرفت‌های درون شبکه کاردانو رخ داده است. به‌روزرسانی‌های جدید و همکاری‌های این پلتفرم، باعث افزایش کاربرد و پذیرش آن شده است.

همچنین، بازارهای مالی در آمریکا و آسیا، در اوایل روز پنج‌شنبه رشد داشته‌اند و این رشد به ارزهای دیجیتال نیز منتقل شده است. افزایش تورم در آمریکا در ماه آگوست، احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را تقویت کرده است که باعث شده است بازارهای مالی واکنش مثبت نشان دهند.

در این میان، کاردانو مورد توجه بسیاری از فعالان بازار قرار گرفته است. دان گامباردلو، یکی از حامیان برجسته کاردانو، چرخه قیمت ADA را به پنج مرحله تقسیم کرده است.

وی معتقد است که کاردانو در حال حاضر در مرحله سوم چرخه قرار دارد، مرحله‌ای که برخی از فعالان بازار هشدارهای خود را تکرار کرده و نسبت به عدم عملکرد قابل‌توجه این ارز ابراز تردید می‌کنند.

از ۶ سپتامبر، زمانی که قیمت کاردانو به پایین‌ترین سطح خود یعنی ۰.۳۰۳ دلار رسید، این ارز روند افزایشی خود را آغاز کرده و طی شش روز گذشته در بیشتر روزها با رشد مواجه بوده است. این روند صعودی، قیمت کاردانو را بالاتر از میانگین متحرک ۵۰ روزه (SMA 50) قرار داده است که از اواسط آوریل مانع رشد بیشتر قیمت شده بود.

اگر این روند ادامه یابد و قیمت بالاتر از سطح مقاومت روزانه شکسته شود، پیش‌بینی می‌شود که قیمت ADA به سطح ۰.۴۵۶ دلار برسد و سپس به سمت میانگین متحرک ۲۰۰ روزه (SMA 200) در ۰.۴۶۸ دلار حرکت کند. از سوی دیگر، در صورت کاهش قیمت، حمایت‌های قوی در سطوح ۰.۲۷ و ۰.۳۰ دلار وجود دارد.