طبق اخرین اخبار داغ ارز دیجیتال با رسیدن قیمت بیت کوین به حدود ۶۸ هزار دلار و نوسانات بازار بیت کوین و اتریوم ، برخی از تحلیلگران این احتمال را مطرح کرده‌اند که شاید بیت کوین وارد یک روند صعودی جدید شود. ماه اکتبر همواره برای بیت کوین ماه خوبی بوده و معمولاً شاهد رشد قیمت آن بوده‌ایم. اما در عین حال، انقضای این حجم بزرگ از قراردادها می‌تواند موجب افت موقت قیمت‌ها شود.

با توجه به اطلاعات قراردادهای منقضی شده براساس داده‌های پلتفرم  Deribit، امروز ۱۸,۵۸۳ قرارداد اختیار معامله بیت‌کوین به انقضا می‌رسند. نسبت قراردادهای خرید به فروش برای بیت‌کوین ۰.۸۶ است که نشان دهنده وجود احساسات دوگانه در بازار است.

برخی معامله گران نسبت به رشد قیمت امیدوارند و برخی دیگر انتظار کاهش دارند. نکته مهم این است که نقطه «حداکثر درد» pain point برای بیت‌کوین ۶۴ هزار دلار تخمین زده شده است، یعنی جایی که بیشتر قراردادها احتمالاً بدون ارزش می‌شوند. این قیمت تقریباً ۴ هزار دلار پایین‌تر از قیمت فعلی بیت کوین است، که ممکن است موجب ایجاد نوسانات در بازار شود.

از طرفی، ۱۴۰,۳۲۰ قرارداد اختیار معامله اتریوم نیز در حال انقضا هستند. نسبت قراردادهای خرید به فروش برای اتریوم ۰.۶۲ است که نشان می‌دهد احساسات معامله گران در این بازار کمی نزولی است. نقطه «حداکثر درد» برای اتریوم نیز ۲۵۰۰ دلار تخمین زده شده است.

 با وجود این عدم قطعیت‌ها، برخی از تحلیلگران همچنان خوش ‌بین هستند. داده‌ها نشان می‌دهند که سرمایه گذاران شرکتی آمریکایی در بورس کالای شیکاگو (CME) حجم سرمایه گذاری خود در بیت‌کوین را به رکورد ۱۱.۶ میلیارد دلار رسانده‌اند.

تحلیلگران بر این باورند که هم بیت کوین و هم بازار در جستجوی یک تحریک قوی هستند که می‌تواند به این ارز دیجیتال کمک کند تا به اوج جدیدی در ۷۵,۰۰۰ دلار برسد.