بر اساس اخبار ارز دیجیتال، در پی هشدارهای متعدد کاربران اپ استور درباره کلاهبرداری بودن این اپلیکیشن، این برنامه در مناطقی مانند اروپا، آمریکای لاتین، نیوزیلند، ایالات متحده و جنوب شرق آسیا در حال گسترش است و کاربران بی‌خبر را در معرض خطر قرار می‌دهد.

اپلیکیشن جعلی “Curve defi v3” با توسعه‌ دهنده ای به نام “Tao Duong Van” در اپ استور با توضیحات و معرفی ضعیف همچنان در حال فعالیت است. در توضیحات این برنامه آمده: Curve defi v3 یک اپ شگفت‌انگیز است سعی کنید بلوک‌ها را طوری بچینید که یک ردیف کامل بسازید و سپس آن را پاک کنید!

تکرار کلاهبرداری‌های اپلیکیشنی در اپ استور

این اپلیکیشن کاربران را با تقلید از لوگو و عملکرد اصلی پلتفرم Curve Finance فریب داده و ادعا می‌کند خدماتی مانند تبادل توکن، استیکینگ نقدینگی و سرویس‌های دیفای ارائه می‌دهد، اما تمامی بررسی‌ کنندگان به آن یک ستاره داده و آن را “کلاهبرداری” و “هکر” معرفی کرده‌اند. این برنامه با تصویری که ادعا می‌کند بیش از “۳۰ میلیون کاربر جهانی” دارد، تلاش می‌کند اعتبار کاذب ایجاد کرده و کاربران را به دانلود آن ترغیب کند.

یک مهندس فین‌تک و کارشناس شناسایی کلاهبرداری‌های اپ استور به نام Babu، نام و تصویراین اپلیکیشن جعلی را درشبکه X خود  منتشر کرد و اولین کسی بود که این موضوع را شناسایی و به حساب رسمی Curve Finance برچسب هشدار زد و کاربران را به “هشیاری و گزارش اپ‌های مشکوک” دعوت کرد.

فعلاً به کاربران توصیه شده این برنامه جعلی را گزارش کنند و از تعامل با آن خودداری کنند تا زمانی که از اپ استور حذف شود. این اولین بار نیست که یک اپلیکیشن جعلی به نام Curve Finance در اپ استور رسمی اپل قرار می‌گیرد.

تکرار کلاهبرداری‌های اپلیکیشنی در اپ استور

در تاریخ ۱۴ فوریه، Curve Finance به کاربران در X هشدار داد که “مراقب کلاهبرداری‌ها باشند” و اعلام کرد که هیچ اپلیکیشن رسمی دیفای Curve در اپ استور وجود ندارد. این هشدار پس از کشف یک اپ جعلی بود که از لوگوی این پلتفرم استفاده می‌کرد.

آن اپ غیرمجاز توسط توسعه ‌دهنده‌ای به نام MK Technology دراپ استور منتشر شده بود، امتیاز ۴.۶ از ۵ را با ۹ بررسی به دست آورده بود و خود را به‌عنوان یک اپلیکیشن “قدرتمند” برای مدیریت وام‌ها معرفی می‌کرد.