FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

در ژاپن، کشوری که اغلب با بخش فناوری قدیمی‌اش معروف است، گروهی از شرکت‌های فناوری از جمله فوجیتسو و شرکت میتسوبیشی در ۲۷ فوریه توافقنامه‌ای را برای ایجاد منطقه اقتصادی متاورس در ژاپن امضا کردند.

علاقه به متاورس با سرعتی جهانی در حال افزایش است و کشورهای سراسر جهان با عجله در حال پیوستن به این صنعت هستند.

در کنار ایجاد منطقه اقتصادی متاورس ژاپن، تمرکز توافق بر ایجاد یک زیرساخت متاورس باز به نام “ریوگوکوکو” است که جرقه موج بعدی توسعه متاورس را خواهد زد.

این زیرساخت متاورس باز به ایجاد ابزارهای قابل همکاری در دسترس برای کاربران و توسعه‌دهندگان در پلتفرم‌های مختلف کمک می‌کند. همچنین به عنوان یک زیرساخت اجتماعی جدید برای تحول دیجیتال سازمانی عمل خواهد کرد.

طبق شرایط آن، شرکت‌هایی که قرارداد را امضا کرده‌اند، «فناوری‌ها و خدمات مربوطه» برای ایجاد ریگوکوکو همکاری خواهند کرد. این موارد شامل گیمیفیکیشن، فین‌تک و فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات است.

منطقه اقتصادی متاورس ژاپن به عنوان یک مجموعه، همکاری بین خدمات و پلتفرم‌های مختلف متاورس در ژاپن را فراهم خواهد کرد. در این قرارداد همچنین به “ارائه این زیرساخت برای شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی خارج از ژاپن” در آینده اشاره شده است.

شرکت‌های ژاپنی که این قرارداد را منعقد کرده‌اند شامل فوجیتسو، شرکت میتسوبیشی و آزمایشگاه تی‌بی‌تی می‌شوند.

روند پیشرفت فناوری ارز دیجیتال در ژاپن

رگولاتورهای ژاپنی بیشتر توجه خود را به بخش فناوری مالی این کشور معطوف کرده‌اند. در یک فوریه، نخست وزیر این کشور سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز (DAO) و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را به عنوان راهی برای حمایت از دولت به رسمیت شناخت.

با این حال، استفاده از DAOها به عنوان ابزارهای حاکمیتی به نوامبر 2022 باز می‌گردد، زمانی که آژانس دیجیتال ژاپن DAO خود را راه‌اندازی کرد.

اخیراً، بانک مرکزی ژاپن نیز اعلام کرد که قصد دارد تا قبل از می 2023، پایلوت رسمی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) خود را راه‌اندازی کند.

منبع: cointelegraph