به گفته توسعه دهندگان Hamster Kombat، مشکلات عملی ارائه توکن به یک پایگاه کاربر بزرگ، که تقریباً 300 میلیون است، دلیل اصلی تاخیر می باشد. حتی با وجود اینکه توسعه دهندگان بازی آن را به “پاسخ بسیار زیاد” و “مقیاس راه اندازی توکن” نسبت داده اند. همچنان ادعا کرده اند که آنها در تلاش هستند تا از موفقیت آمیز بودن راه اندازی بلاک چین نیز اطمینان حاصل کنند.

با تبلیغات گسترده ای که در اطراف airdrop ایجاد شده و تاخیر بعدی آن، جامعه گیمرها مملو از گمانه زنی ها و شایعات مختلف در مورد Hamster Kombat و آینده آن است. 

تیم Hamster Kombat رسماً در X اعلام کرده است که آنها سخت روی یک راه حل فنی پیچیده با بلاک چین Ton کار می کنند که زمان بر است و از دادن تاریخ خاصی برای airdrop خودداری کردند و ادعا کردند که آنها با یک کار بزرگ و بی سابقه روبرو هستند. این باعث می شود بازیکنان در مورد airdrop در تاریکی قرار بگیرند.

در ابتدا برای ژوئیه برنامه ریزی شده بود . همانطور که ماه بدون انجام ایردراپ به پایان رسید، تیم جدول زمانی خود را به روز کرد تا نشان دهد که ایردراپ اکنون به عنوان “آینده” طبقه بندی شده است. تاریخ دقیق جدید برای ایردراپ مشخص نشده است، اما انتظار می رود که به روز رسانی ها از طریق کانال های رسمی اطلاع رسانی شود.

توکن Hamster Kombat که با نام HMSTR نیز شناخته می‌شود، اکنون در معاملات قبل از بازار در بسیاری از صرافی‌های ارزهای دیجیتال از جمله OKX، ByBit، Gate.io، Bitget و KuCoin فهرست شده است. 

جامعه همستر کمبت به دلیل تأخیرهای مداوم و تغییر تمرکز درک شده از نوآوری Web3 به انگیزه های سود محور، به طور فزاینده ای ناامید و سرخورده شده است. به نظر می رسد همستر کمبت راه خود را گم می کند و کاربران وفاداری را که وقت و اعتماد خود را سرمایه گذاری کرده اند، احساس عدم اطمینان و سردرگمی می کند در حالی که پروژه های دیگری مانند PixelVerse و $DOGS قبلا توکن های خود را راه اندازی کرده اند.

جامعه اکنون خواستار شفافیت از Hamster Kombat است و از توسعه دهندگان می‌خواهد تا ارتباط شفافی در مورد رویداد تولید توکن (TGE) و توزیع توکن ارائه دهند.