سختی استخراج بیت‌ کوین در اواخر این هفته بیشترین افزایش خود را در بیش از هفت ماه گذشته داشت. این در حالی است که نرخ هش در دو هفته گذشته تقریباً 30 درصد افزایش یافته است.

بزرگترین افزایش سختی استخراج از ژانویه!!!

تنظیم سختی استخراج بیت کوین، بخش جدایی‌ناپذیر بلاک چین است. این بخش انجام کار ماینرها را بسته به تعداد گره‌های متصل به شبکه آسان‌تر یا دشوارتر می‌کند.

اساساً، هرچه ماینرهای بیشتری در شبکه وجود داشته باشد، دریافت پاداش برای آنها دشوارتر خواهد بود. فرآیند تنظیم تقریباً در هر ۲۰۱۶ بلاک (هر دو هفته) اتفاق می‌افتد. این فرایند تعداد تولید بلاک را بدون توجه به تعداد ماینرهای فعال ثابت نگه می‌دارد.

در طول چند سال گذشته، به طور کلی در طول ماه‌های تابستان تعداد ماینرها کاهش می‌یابد، زیرا بسیاری از کشورها مانند ایران، به دلیل تقاضای بالای برق، استخراج ماینرها را در این دوره ممنوع می‌کنند.

در سال 2022، شبکه بیت کوین شاهد چندین تنظیم منفی متوالی در اواسط تابستان بود. بزرگترین آن در 21 جولای برابر با منفی 5.01 درصد بود، سطحی که در بیش از یک سال گذشته مشاهده نشده بود.

این روند در ابتدای آگوست با افزایش مثبت 1.74 درصدی تغییر کرد و دو هفته بعد با یک افزایش مثبت دیگر (0.63 درصد) تغییر کرد.

تنظیم بعدی قرار است در کمتر از 48 ساعت انجام شود و داده‌های BTC.com نشان می‌دهد که باید کمی بیش از 7 درصد افزایش یابد. این بزرگترین رقم از 21 ژانویه (9.32 درصد) خواهد بود.

بازیابی نرخ هش بیت کوین

سختی استخراج بیت کوین و نرخ هش معمولاً به هم مرتبط هستند. هر زمان که نرخ هش کاهش می‌یابد، سختی استخراج در تلاش با مقابله با این تغییر نیز کاهش می‌یابد.

بنابراین، تعجب‌آور نیست که نرخ هش در چند ماه گذشته اندکی کاهش یافته است. این میزان به شدت از بالاترین رکورد تاریخ یعنی از 250Ehash/s در اوایل ژوئن به  170Ehash/sدر دو ماه بعد (ابتدای آگوست) کاهش یافت.

با این حال، از آن زمان تاکنون، نرخ هش با افزایش حدود 30 درصدی، در حال حاضر کمتر از 230Ehash/s است.

منبع: cryptopotato.com