Tesla Motors، شرکت ایلان ماسک و سازنده خودروهای برقی، علیرغم افت 75 درصدی دارایی‌هایش در سه ماهه دوم سال 2022، از فروش بیت کوین‌های خود امتناع کرد. گزارش مالی سه ماهه چهارم تسلا نشان می‌دهد که این شرکت با وجود آشفتگی بازار در ماه‌های نوامبر و دسامبر به دنبال سقوط صرافی ارز دیجیتال FTX، بیت کوین‌های خود را در این سه ماهه معامله نکرده یا نفروخته است. این موضوع می‌تواند سیگنال مثبتی برای بازار ارز دیجیتال و بیت کوین باشد.

تسلا و دلایل آن برای عدم فروش بیت کوین

طبق شواهد موجود، دارایی‌های شرکت معروف تسلا موتورز در سه ماهه سوم سال گذشته تقریباً 218 میلیون دلار بوده که در 31 دسامبر با کاهش 34 میلیون دلاری به 184 میلیون دلار رسیده است.

یکی از دلایل اصلی این ضرر، افت قیمت بیت کوین (BTC) بین سپتامبر تا دسامبر 2022 است. عجیب است که با وجود این کاهش قیمت، تسلا همچنان بیت کوین‌های خود را حفظ کرده است.

این سازنده خودروهای الکترونیکی (EV) 75 درصد از دارایی‌های خود را در سه ماهه سوم سال گذشته فروخت. تسلا پس از فروش دارایی‌های خود، 64 میلیون دلار سود کرد و 936 میلیون دلار به جریان نقدی شرکت اضافه کرد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در آن زمان اعلام کرد:

«هدف از این فروش اثبات نقدینگی بیت کوین به عنوان جایگزینی برای ذخیره وجه نقد در ترازنامه شرکت بود.»

با این حال، نکته مهم این است که ایلان ماسک در مورد ذخایر بیت کوین و آخرین برداشت در 25 ژانویه صحبتی نکرد. جالب اینکه تسلا در حال حاضر حدود 9720 بیت کوین دارد.

به طور کلی، تسلا با درآمد 24.3 میلیارد دلاری در سه ماهه چهارم 5.7 میلیارد دلار سود ثبت کرد و سود ناخالص آن به پایین‌ترین سطح خود در پنج فصل گذشته رسید. این شرکت در سال 2022 با درآمد 81.4 میلیارد دلاری، در مجموع 20.8 میلیون دلار سود به دست آورد.

تسلا در 25 ژانویه گفت: «درسال 2022 ما بیش از 1.3 میلیون وسیله نقلیه تولید و تحویل دادیم. در سه ماهه چهارم، ما به بالاترین درآمد فصلی، درآمد عملیاتی و درآمد خالص دست یافتیم.»

قیمت سهام تسلا امروز با افزایش اندکی نزدیک به 0.40 درصدی بسته شد. بر اساس گزارش Google Finance، پس از ساعت‌ها معاملات مثبت خود را ادامه داد و در زمان نگارش این خبر نزدیک به 4.6 درصد افزایش یافت.

منبع: cointelegraph