بر اساس آخرین اخبار بیت کوین، داده‌های فعلی زنجیره‌ای نشان می‌دهد که این ارز دیجیتال پیشرو در حال پیروی از الگوهای قبلی است و در مسیر یک سه‌ماهه چهارم شگفت‌انگیز دیگر قرار دارد. گزارشی از پلتفرم تحلیلی بازار CryptoQuant نشان می‌دهد که احتمالاً روند صعودی قیمت بیت ‌کوین در هفته‌های آینده پایدار خواهد بود.

بررسی عملکرد فصلی بیت ‌کوین در سال‌های هاوینگ ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که به ‌ترتیب ۹٪، ۵۹٪ و ۱۷۱٪ در سه‌ماهه چهارم در این سالها افزایش قیمت داشته است. تحلیلگران معتقدند که BTC مطابق با الگوهای مشاهده‌ شده در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ رفتار می‌کند.

این عملکرد مثبت ناشی از افزایش تقاضای ظاهری برای بیت ‌کوین است که هفته گذشته ۱۷۷,۰۰۰ BTC رشد ماهانه ثبت کرد که بزرگ‌ترین تقاضا از آوریل بود. این معیار در اوایل آوریل به ۴۹۶,۰۰۰ BTC رسید و بلافاصله پس از آن BTC در ماه مارس بالای ۷۲,۰۰۰ دلار افزایش یافت.

“تقاضای ظاهری” به مفهوم اختلاف بین تولید بیت ‌کوین (که از طریق ماینینگ به دست می‌آید) و تغییرات در موجودی‌های آن (موجودی‌هایی که بیش از یک سال فعال نبوده‌اند) اشاره دارد. این اصطلاح به نوعی به تفسیر بازار و تأثیر تقاضا بر قیمت اشاره می‌کند. افزایش تقاضای ظاهری نشان‌دهنده‌ی این است که تقاضا برای بیت ‌کوین در حال رشد است و این می‌تواند به افزایش قیمت این ارز دیجیتال کمک کند

رشد این معیار قبل از افزایش بیش از ۵٪ در قیمت BTC رخ داد. این ارز دیجیتال اوایل این هفته به بالاترین سطح خود در ده هفته اخیر با قیمت ۶۸,۱۰۰ دلار رسید و در زمان نگارش، به قیمت ۶۷,۹۰۰ دلار معامله می‌شد.

علاوه بر این، افزایش تقاضای BTC را می‌توان در گسترش خرید صندوق‌های قابل‌ معامله در بورس (ETF) بیت ‌کوین در ایالات متحده مشاهده کرد. این محصولات به‌طور خالص حدود ۸,۰۰۰ BTC اخیراً خریداری کرده‌اند که بالاترین خرید روزانه آن‌ها از ۲۱ ژوئیه است.

سرمایه‌گذاران بزرگ بیت ‌کوین (نهنگ‌ها) نیز در حال گسترش دارایی‌های خود هستند و موجودی آن‌ها به‌طور سالانه ۶۷۰,۰۰۰ BTC رشد کرده است. همچنین، رشد دارایی‌های نهنگ‌ها بالاتر از میانگین متحرک ۳۶۵ روزه خود قرار دارد که نشانه مثبتی برای قیمت‌ها به شمار می‌رود.