قیمت بزرگترین ارز دیجیتال در بازار از سطح 21500 دلار عبور کرد. بیت کوین پس از انتشار گزارش فدرال رزرو در مورد برنامه‌های خود برای محافظت از تمام سپرده‌گذاران بانک سیلیکون ولی افزایش یافت. جهش قیمت بیت کوین به دنبال اقدامات فدرال ایالات متحده، نشانه خوبی برای کل بازار ارزهای دیجیتال است.

قیمت بیت کوین به دنبال اقدامات فدرال ایالات متحده افزایش یافت

واشنگتن پست طی گزارشی اعلام کرد که مقامات فدرال ایالات متحده در حال بررسی طرح‌های جدیدی برای حفاظت از سپرده‌های بیمه نشده بانک سیلیکون ولی هستند. پس از انتشار این گزارش قیمت بیت کوین به 22 هزار دلار رسید.

همچنین لازم به ذکر است که بانک سیلیکون ولی هفته گذشته با ۴۲ میلیارد دلار بدهی اعلام ورشکستگی کرد.

حدود 85 درصد از سپرده‌گذاران SVB در حساب‌هایی پول داشتند که تحت بیمه FDIC نبود، به این معنی که این وجوه بدون اقدام فدرال یا خرید مستقیم بانک قابل بازیابی نخواهند بود.

این روزنامه به نقل از سه نفر که خواستند نامشان فاش نشود گزارش داد برای جلوگیری از فروپاشی سیستم مالی موجود، مقامات وزارت خزانه‌داری، فدرال رزرو و شرکت بیمه سپرده فدرال در حال بررسی طرح‌هایی برای محافظت از تمام سپرده‌های بیمه نشده هستند.

در صورتی که بانک در مزایده فعلی خریدار قابل قبولی پیدا نکند، اقدام دولت به منزله یک موقعیت بازگشتی برای سرمایه‌های بدون بیمه خواهد بود.

بدون کمک‌های مالی یا خرید، شرکت‌هایی که در SVB سرمایه‌گذاری کرده‌ یا وابسته به آن هستند ممکن است برای پرداخت حقوق کارکنان خود دچار مشکل شوند.

منبع: coindesk