السالوادور مالیات را برای توسعه فناوری شامل برنامه نویسی، کدنویسی، توسعه برنامه‌ها و هوش مصنوعی و… حذف خواهد کرد.

السالوادور اولین کشوری است که بیت کوین را به عنوان یک مناقصه قانونی ایجاد کرد. این کشور تصمیم گرفته که همه مالیات‌ها بر نوآوری‌های فناوری را حذف کند. این اقدام همزمان با تاسیس دفتر ملی بیت کوین (ONBTC) در السالوادور رخ خواهد داد.

نایت بوکله رئیس جمهور السالوادور در زمان قانونی کردن بیت کوین (7 سپتامبر 2021) این فناوری را وسیله‌ای برای مقابله با تورم و وابستگی به دلار آمریکا دانست. السالوادور طی 18 ماه گذشته سرمایه‌گذاری‌های بیت کوین را تغییر داد. همچنین در موارد متعددی از سود آن برای بازسازی کشور استفاده کرد.

بوکله به کاهش الزامات مالیاتی برای تسریع در توسعه فناوری اعتقاد داشت. از این سو بوکله به قولی که داد عمل کرد و در اول آوریل رسما لایحه‌ای را به کنگره ارسال کرد. این لایحه به طور موثری همه مالیات‌‌های درآمد، دارایی و عایدی سرمایه را برای توسعه فناوری شامل برنامه نویسی نرم‌افزار، تولید سخت‌افزار محاسباتی، توسعه هوش مصنوعی و… حذف می‌کند.

همچنین با ایجاد دفتر بیت کوین از این ابتکار حمایت خواهند کرد. Asociaon Bitcoin de El Salvador (انجمن بیت کوین سالوادور) گفت که هدف از ایجاد ONBTC تثبیت موقعیت کشور در جهان به عنوان یک قدرت فنی و اقتصادی است.

بوکله برای ساخت السالوادور تلاش‌های مضاعفی انجام می‌دهد ، که علاوه بر تلاش‌های مالی شامل ترویج گردشگری، مقابله با تروریسم و ایجاد مناطق تجاری منطقه‌ای نیز می‌شود.

منبع: cointelegraph.com