FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال یکی از فعالیت‌های پرطرفدار دنیاست که شرایط کسب سود را برای سرمایه گذاران فراهم می آورد. اما این سرمایه گذاری در کدام ارز دیجیتال بیشتر از همه رخ میدهد؟ در این رابطه باید اشاره کنیم که محبوب‌ترین ارز دیجیتال دنیا بیت کوین بوده و بخش عمده‌ای از سرمایه گذاران این بازار را به خود اختصاص داده است. بیت کوین به قدری پر‌طرفدار است که بیش از نیمی از بازار معاملات ارز دیجیتال را در بر گرفته است. این مسئله در کشور ما هم به همین شکل جریان داشته و بسیاری از سرمایه گذاران ایرانی، مبلغی از سرمایه گذاری خود را به بیت کوین اختصاص داده‌اند.

سرمایه گذاران جدید داخلی که قصد ورود به دنیای ارز بیت کوین را دارند، در ابتدا نیازمند آشنایی بیشتر با نحوه‌ی سرمایه‌گذاری در این نوع ارز دیجیتال را دارند تا بتوانند در ادامه مسیر خود، سودی را از آن کسب نمایند. مراحل سرمایه‌گذاری در بیت کوین با خرید آن آغاز میشود که در ادامه با این فرایند بیشتر آشنا خواهید شد.  

آموزش خرید بیت کوین در ایران

برای خرید بیت کوین روش‌های مختلفی وجود دارد که علاوه بر خرید بیت کوین حتی میتوان از آنها برای خرید ارزهای دیجیتال دیگر هم استفاده نمود. شیوه خرید را در کل میتوان به دو دسته زیر تقسیم کرد :

  • خرید بیت کوین از صرافی‌های آنلاین
  • خرید بیت کوین از بازار‌های معاملاتی
آموزش خرید بیت کوین در ایران

خرید بیت کوین از صرافی‌های آنلاین

شیوه کار صرافی‌های آنلاین دقیقا مثل صرافی‌های حضوری است که تنها تفاوتشان در حضوری و یا غیر حضوری بودن انجام فرایند آنها خلاصه میشود. در صرافی آنلاین پس از ثبت نام خود میتوانید با ارائه ارزهای فیات که معمولا ریال است، برای خرید ارز دیجیتال بیت کوین اقدام نمایید. پس یعنی هر کسی که برای خرید بیت کوین تلاش میکند، میتواند با دسترسی به اینترنت و انتخاب یک صرافی آنلاین معتبر فرایند تبدیل ارز خود را صورت دهد. به طور معمول صرافی‌های آنلاین از طریق اختلاف خرید و فروشی که در معاملات وجود دارد، سودی را بدست می آورند. چیزی که در این رابطه مورد توجه است، میزان کارمزد صرافی‌های آنلاین مختلف است که به نسبت یکدیگر دارای تفاوت‌های اندکی هستند و هیچ گونه مبلغ ثابتی برای کارمزد آنها تعیین نشده است.

خرید بیت کوین از بازارهای معاملاتی

روش دیگری که بتوان خرید بیت کوین را از طریق آن صورت داد، شامل بازارهای معاملاتی میشود که شیوه کاری آنها به مانند بازار بورس است.

بیت کوین

در این روش معامله‌گران از طریق یک سیستم غیرمتمرکز معاملاتی با یکدیگر به طور مستقیم در ارتباط بوده و قادر به این هستند که فرایند معاملاتی خود را در این بستر انجام دهند. میزان معاملاتی که در این بستر صورت میگیرد، بیشتر از مقدار معاملات صرافی‌های معمولی بوده و علاوه بر آن از کارمزد معامله کمتری هم برخوردارند. در این سیستم میتوان تعداد معاملات به همراه هزینه صورت گرفته در طی آنها را مشاهده کرد، که به خوبی شرایط این بازار را برای بازه زمانی معینی شرح میدهند.   

پیش نیازهای خرید بیت کوین

قبل از اینکه هر اقدامی را برای خرید بیت کوین صورت دهید، ملزم به انجام و تهیه یک سری از موارد لازم برای فرایند خرید بیت کوین هستید. این موارد به شرح زیر خلاصه میگردد :

  • نصب کیف پول بیت کوین
  • جست و جو و ثبت نام در یک صرافی معتبر

نصب کیف پول بیت کوین

برای خرید بیت کوین به طور حتم به محلی برای ذخیره آنها نیاز دارید که کیف پول‌های ارز دیجیتال برای این موضوع تعبیه شده‌اند. البته در هنگام انتخاب کیف پول باید این موضوع را در نظر بگیرید که کیف پول مدنظرتان از ارز بیت کوین پشتیبانی کند، هرچند که اکثر کیف پول‌ها پشتیبانی لازم را دارند.

برای انتخاب کیف پول بیت کوین دو گزینه پیش روی خود دارید؛ یکی از این گزینه‌ها این است که کیف پول مجازی را برای ارزهای بیت کوین‌تان تهیه کنید که نه هزینه خاصی را به شما تحمیل میکند و نه مشکلی بابت دسترسی به آنها وجود دارد. اما در سمت دیگر میتوان کیف پول سخت افزاری را تهیه نمود که دارای امنیت بیشتری نسبت به نوع نرم افزاری بوده و البته که شامل هزینه‌ای برای تهیه آن میشود. دسترسی به کیف پول سخت افزاری به صورت آفلاین هم ممکن است؛ در حالی که در نوع دیگر کیف پول چنین چیزی امکان پذیر نیست.

آدرس کیف پول نصب شده

برای دریافت بیت کوین باید آدرس کیف پول ارز دیجیتال خود را در هنگام خرید ارائه کنید. آدرس بیت کوین یک رشته متنی شامل شماره حساب بانکی‌تان بوده که در داخل کیف پول قابل مشاهده است. حواستان باشد که نسبت به امنیت ارزهای خود کوشایی لازم را به خرج دهید. برای اینکار میتوانید از سیستم بک آپ گیری کیف پولتان استفاده کنید که مجموعه عدد 12 الی 24 عددی را در اختیار شما قرار داده و شما میبایست آن را در جایی امن نگهداری کنید. استفاده از موارد امنیتی دیگری مانند آنتی ویروس هم میتواند در بحث امنیتی نقش ویژه‌ای را ایفا کند.

کیف پول بیت کوین

جست و جو و ثبت نام در یک صرافی معتبر

پس از گذراندن مرحله قبلی به مرحله‌ای میرسید که میبایست به جست و جوی صرافی معتبری پرداخته و در آن ثبت نام نمایید. انتخاب صرافی را میتوان به دو گزینه داخلی و خارجی تقسیم کرد که در ادامه مختصر توضیحی از هر کدام را شرح میدهیم.

ثبت نام در یک صرافی معتبر داخلی

شما برای ثبت نام در یک صرافی داخلی میتوانید از طریق جست و جوی گوگل اقدام نمایید. معمولا هر چه صرافی‌های قابل مشاهده دارای رتبه‌های اول جست و جوی کاربران باشند، دارای اعتباری هستند که بتوان به آنها اطمینان کرد. تنها تفاوتی که در بین صرافی‌ ارز دیجیتال وجود دارد مربوط به میزان کارمزد آنها و قابل اعتماد بودن می باشد که ممکن است در نظر نهایی کاربران تاثیر خاصی را داشته باشد.     

ثبت نام در یک صرافی معتبر خارجی

ثبت نام در یک صرافی معتبر خارجی امری مشکل بوده که از تحریم‌های اعمال شده بر کاربران ایرانی نشأت میگیرد. اگر با وجود چنین شرایطی هم قصد انجام چنین فرایندی را داشته باشید، به دلیل وجود واسطه‌های بیشتر، میبایست هزینه‌های بیشتری را هم متحمل شوید. در این مسیر به کارگیری کارت اعتباری بین المللی امری ضروری است که باید برای تهیه آن اقدام کنید. از شاخص‌ترین انواع کارت اعتباری بین المللی میتوان به مسترکارت و ویزا کارت اشاره داشت.

خرید بیت کوین

فراموش نکنید که در این بین، بحث احراز هویت شما هم مطرح است که به ویژه برای صرافی‌های داخلی دارای اهمیت زیادی بوده و باید آن را به درستی انجام دهید تا از هرگونه احتمال کلاه‌برداری جلوگیری کرده باشید.

آموزش خرید بیت کوین از صرافی

برای اینکه قادر به خرید بیت کوین باشید، میبایست شرایط آن را با طی کردن گام‌های مختلف مهیا سازید.

  • شارژ حساب
  • سفارش خرید بیت کوین

شارژ حساب

شارژ کردن حساب ارزی اولین اقدامی است که برای خرید بیت کوین از صرافی باید صورت دهید. برای اینکار باید وارد حساب کیف پول مجازی خود شوید که از قبل آن را تهیه کرده‌اید و سپس در مرحله بعد میبایست با انتخاب کارت بانکی و مبلغی که قصد واریز آن را دارید کارت خود را شارژ نمایید. توجه کنید که میزان مبلغ واریزی شما دارای محدودیت بوده و نمیتوان از سقف مبلغ تعیین شده تجاوز کرد.

سفارش خرید بیت کوین

برای خرید بیت کوین وارد صفحه‌ی بازارهای اصلی شده و بعد از آن با انتخاب مبلغ مورد نظرتان برای خرید مقدار خاصی بیت کوین اقدام کنید. انتخاب مبلغ بیت کوین میتواند از طریق شخص شما به صورت پیشنهادی درج شده و یا اینکه از طریق سیستم، مثلا با انتخاب پایین‌ترین حالت قیمت در آن لحظه انتخاب شود که بسته به نوع قیمت پیشنهاد شده در طی همان روز و یا چند روز بعد، پاسخ معامله شما مشخص خواهد شد. هر چه معامله به قیمت مناسب‌تری ارائه گردد، احتمال وقوع آن معامله را افزایش میدهد.

آیا خرید بیت کوین در ایران قانونی است ؟

برای مسئله‌ی قانونی بودن ارزهای دیجیتال به ویژه ارز دیجیتال بیت کوین نمیتوان پاسخ قطعی را ارائه کرد، اما با این حال میتوان گفت که محدودیت رسمی در قبال ارزهای دیجیتال وجود نداشته و افراد میتوانند به شیوه‌های مختلفی در این زمینه ورود کرده و در آن فعالیت کنند. پس با این حساب کاربران زیادی امکان خرید بیت کوین را به عنوان گزینه مد‌نظر سرمایه گذاری در اختیار خود خواهند داشت.

وضعیت بیت کوین در ایران

البته با این وجود استفاده از بیت کوین در بین بازارهای مالی فروشگاهی و دیگر موارد این چنینی رسمیتی نداشته و به نوعی میتوان گفت که مورد تایید نیست، در حالی که خارج از ایران شاهد استفاده بیت کوین در فروشگاه‌های مختلف هستیم.

نتیجه گیری

در مطلب بالا با پیش نیازها و مراحل مختلفی که برای امر تهیه بیت کوین نیاز دارید آشنا شدید، میتوان گفت که هر چه در این فرایند دقت بیشتری را به کارگیرید، به طور حتم به نتیجه بهتری هم دست پیدا خواهید کرد که منجر به خرید موفق بیت کوین خواهد شد. بعد از اینکه مقدار بیت کوین مورد نظرتان را خریداری نمودید، میتوانید با یادگیری مراحل سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال به درآمدی کم و یا زیاد بسته به میزان تواناییتان دست یابید.