قیمت بیت کوین امروز برای مدت کوتاهی به زیر 20000 دلار رسید، اما توانست به بالاتر از آن سطح صعود کند. اعلام بودجه‌بندی توسط جو بایدن و سقوط بانک سیلورگیت، دلایل اصلی سقوط قیمت بیت کوین به زیر 20000 دلار بود. البته این ارز دیجیتال در حال حاضر زیر 20000 دلار معامله می‌شود و برای دومین بار نتوانست سطح از دست رفته را بازیابی کند.

سقوط قیمت بیت کوین به زیر 20 هزار دلار

بیت کوین پس از آخرین تخصیص بودجه دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و سقوط بانک ارز دیجیتال سیلورگیت، برای اولین بار در دو ماه گذشته به زیر 20000 دلار سقوط کرد.

طبق داده‌های CoinMarketCap، قیمت بیت ‌کوین در 10 مارس برای مدت کوتاهی به 19945 دلار کاهش یافت، سپس به سرعت به بالای 20000 دلار رسید. اما نتوانست به بالاتر از آن سطح برسد و دوباره سقوط کرد.

بیت کوین در سال 2023 شروع خوب و روند مثبتی داشت. با این حال در 3 مارس، در بحبوحه عدم اطمینان سیلورگیت، در عرض یک ساعت 5 درصد سقوط کرد. این خبر برای همه کاربران بازار ارزهای دیجیتال ناراحت‌کننده بود.

اعلام انحلال داوطلبانه بانک سیلورگیت در ۸ مارس، یکی از بانک‌های پیشرو در ایالات متحده که به شرکت‌های ارزهای دیجیتال خدمات ارائه می‌داد، خبر بزرگی برای صنعت کریپتو بود. این خبر تاثیر منفی زیادی بر بازار ارز دیجیتال داشت.

در همین حال، بر اساس یک مقاله توضیحی تکمیلی بودجه که در 9 مارس منتشر شده بود، اعلام شد ماینرهای ارزهای دیجیتال ایالات متحده مشمول مالیات 30 درصدی بر هزینه برق تحت پیشنهاد بودجه بایدن خواهند بود که هدف آن کاهش فعالیت ماینینگ ماینرها است.

منبع: cointelegraph