خیلی از مردم به منظور کسب سود از بازارهای مختلف مالی، نیازمند برخورداری از اطلاعات و تخصص کافی هستند که بازارهایی همچون بورس و ارز دیجیتال شامل بخش عمده‌ای از این محل‌های سرمایه‌گذاری هستند. بازار ارزهای دیجیتال از بازارهای مالی نوظهوری به شمار می‌رود که برای کسب درآمد بیش‌تر و انباشت سرمایه بسیار وسوسه‌انگیز هستند. اما زمانی که برای فعالیت در این بازار از اطلاعات کافی برخوردار نباشید، ممکن است میزان دارایی‌های اولیه از مقدار اولیه آن هم کمتر شده و شما را متحمل ضرر کند.

در این بین کلاهبردارانی هستند که با هدف سرقت دارایی‌های مردم سعی می‌کنند که خود را به عنوان افراد مطلع از بازار معرفی کنند که به این شیوه فرایند کلاهبرداری خود را به ثمر می‌نشانند. برخی می‌گویند که دیفای گروپس (DeFiGroups) یک پلتفرم در حوزه ارزهای دیجیتال است که افراد زیادی را در این زمینه جذب نموده و قصد آن کلاهبرداری است؛ اما آیا دیفای گروپس کلاهبرداری است؟ آیا سرمایه‌گذاری در آن منجر به ضرر کاربران می‌شود؟ در ادامه قصد داریم با دیفای گروپس بیش‌تر آشنا شده و از این موضوع آگاهی لازم را کسب کنیم، پس با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات مشخص شود.

دیفای گروپس (DeFi Groups) چیست؟

دیفای گروپس  (DeFiGroups)به عنوان پلتفرمی شناخته می‌شود که کاربران ارز دیجیتال را به سمت خود دعوت نموده و کسب سود ماهانه را تا سقف ۱۷ درصد پیشنهاد می‌دهد. دیفای گروپس وعده توزیع سود همیشگی را ارائه می‌کند و این پروژه، اولین در نوع خود است که بدون استفاده از روش‌های پانزی، به توزیع سود می‌پردازد.  

دیفای گروپس

تاریخچه دیفای گروپس

دیفای گروپس با نام DefigroupsFinance در سال ۲۰۱۳ میلادی و در کشور سوئیس شروع به فعالیت کرد. این شرکت در سال ۲۰۱۸، وارد بازار ارزهای دیجیتال شد و با کمک هوش مصنوعی، داده‌ها را تحلیل و اقدام به خرید و فروش رمزارزهای موجود در بازار ارز دیجیتال به کمک متخصصین مالی خود کرد. این پلتفرم توانسته کاربران ایرانی را هم به خود جذب کند که این مسئله منجر به جذب سرمایه زیادی برای دیفای گروپس شده است.

نقشه راه (road map)

نقشه راه هر پلتفرمی مرتبط با مسیری است که آن پروژه قصد طی کردن آن مسیر را داشته و چشم‌اندازی از آینده آن را نمایش می‌دهد. در همین راستا پروژه دیفای گروپس بهره‌مند از نقشه راهی است که آخرین بروزرسانی این نقشه مربوط به اوایل سال ۲۰۲۰ بود. با این شرایط در حال حاضر نمی‌توان آینده مشخصی را برای دیفای گروپس متصور شد.

  

دیفای چیست

نحوه‌ سود دهی در پلتفرم دیفای گروپس

سرمایه‌گذاری در دیفای گروپس در نهایت می‌تواند منجر به سود و یا حتی ضرر شود؛ این شرایط به این معنا است در سرمایه‌گذاری این پلتفرم همانند بازار بورس هر تغییری در بازار ارزهای دیجیتال رخ دهد، سرمایه‌گذاران هم در آن دخیل خواهند بود. سرمایه‌گذاری در این دیفای گروپس دارای محدودیتی نبوده و هر کسی می‌تواند به میزان نامحدودی در آن مبلغی را وارد کند.

این سوددهی به مقادیر زیر دسته‌بندی می‌شود:

  1. سرمایه‌گذاری ۱۰۰ تا ۵۰۰ دلار، سود ۱۰ درصد ماهانه و ۱۲۰ درصد سالانه
  2. سرمایه‌گذاری ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار، سود ۱۰.۵ درصد ماهانه و ۱۲۶ درصد سالانه
  3. سرمایه‌گذاری ۲۰۰۰ تا ۱۰.۰۰۰ دلار، سود ۱۱ درصد ماهانه، ۱۳۲ درصد سالانه
  4. سرمایه‌گذاری ۱۰.۰۰۰ تا ۵۰.۰۰۰ دلار، ۱۲ درصد ماهانه و ۱۴۴ درصد سالانه

در این پلتفرم پس از ورود سرمایه، این مبلغ به مدت دو سال در سیستم قفل می‌شود، اما در صورتی که قصد برداشت آن را داشته باشید با کسر مبلغی تحت عنوان کارمزد، این امر ممکن خواهد بود.  

برای برداشت اصل پول خود با ارسال یک پیام به پشتیبانی سایت از داخل پنل کاربری‌ خود این درخواست را مطرح می‌کنید. برای مدت کمتر از شش ماه باید مقدار ۱۵ درصد کارمزد و مدت زمان بیش از شش ماه  و همچنین زیر یک سال نیز، مقدار ۳۰ درصد را به عنوان کارمزد پرداخت کنید.

آموزش کسب درآمد از دیفای گروپس

در این پلتفرم برای کسب درآمد چند روش وجود دارد، مثلاً دیفای گروپس به ازای معرفی این پروژه به دیگران توسط خود کاربران، سود ۵ درصدی را به میزان سرمایه وارد شده توسط کاربر جدید به معرف آن هدیه می‌دهد. برخی معتقدند این روش بسیار مشابه روش پانزی و یا هرمی است؛ اما برخلاف طرح‌های پانزی نیازی به داشتن زیرمجموعه نبوده و درصد سود کاربر در میزان سرمایه‌گذاری خود به صورت ماهیانه حتی بدون داشتن زیرمجموعه به وی پرداخت می‌شود.

دیفای گروپ چگونه است

آموزش ثبت نام، خرید پکیج و برداشت در سایت دیفای گروپس

ثبت نام در دیفای گروپس نیازمند ارائه اطلاعات زیادی نیست؛ ولی در کنار آن شما را ملزم به داشتن کد معرف می‌کند که بدون آن امکان ثبت نام میسر نخواهد بود. از آنجایی که این پلتفرم، محدودیتی را برای کاربران ایرانی به جهت تحریم‌های بین المللی ایجاد نکرده است، در همین راستا مشکلی برای ثبت نام کاربران ایرانی وجود نخواهد داشت.

برای ثبت نام در دیفای گروپس ابتدا وارد سایت دیفای گروپس (Difi  Groups) شده و در آنجا می‌توانید فرایند ثبت نام را انجام دهید. به کمک یک صرافی معتبر ارز دیجیتال، احراز هویت کرده و تأییدیه کارت بانکی خود را دریافت نمایید. سپس ارز دیجیتال مدنظر خود مانند ترون، بیت‌کوین و… را خریداری نموده و پس از واریز نمودن مبلغ آن، در پکیج انتخابی ثبت نام کرده و سود روزانه خود را به شکل دلار دریافت نمایید.

آیا پروژه دیفای گروپس کلاهبرداری است؟

قصد پروژه دیفای گروپس از ورود خود به ارزهای دیجیتال، مدیریت فرایند آنها از طریق قراردادهای هوشمند بود؛ اما امروزه زمانی که اسم آن به میان می‌آید؛ مسئله اعتماد به آن کمی چالش برانگیز می‌شود.

در این پلتفرم از کاربران درخواست می‌شود که توکن این شرکت را خریداری کنند، در صورتی که هیچ برنامه‌ای برای حفاظت از دارایی کاربران ارائه نشده است و همین مسئله شرایط دیفای گروپس را کمی مشکوک می‌کند. مؤسسه فینما اعلام کرد که برنامه‌های دیفای گروپس مشکوک بوده و به نوعی فعالیت آن مانند کلاهبرداری است.

استفاده از دیفای گروپ

برای اطمینان از شرایط فعالیت شرکت‌ها، وضعیت مالیات پرداخت شده توسط آنها می‌تواند از مواردی باشد که برای بحث کلاهبرداری بتوان آن را در نظر گرفت؛ به همین منظور زمانی که به سایت لیجت چکر که مسئول ثبت مالیات شرکت‌های سوئیسی است مراجعه نماییم، متوجه پرداخت‌های حاصل شده توسط دیفای گروپس خواهیم شد که این مسئله قابل استعلام است. با این وجود هنوز هم پروژه دیفای گروپس برای برخی چالش برانگیز بوده و آنها با سرمایه‌گذاری در آن کنار نمی‌آیند. این عدم اطمینان به نوعی موجه است؛ چرا که با تمام محاسبات ریاضی که بر روی این پروژه صورت می‌گیرد، نمی‌توان هیچگونه استدلال درستی را برای سودهای کلان این پروژه در نظر گرفت. به همین دلیل است که دیفای گروپس در نهایت هدفی جز کلاهبرداری را دنبال نخواهد کرد.

امکان ثبت نام کاربران ایرانی و الزام ارائه کد معرف

همانطور که در قسمت‌های بالا اشاره شد برای کاربران ایرانی این امکان فراهم است که در سیستم دیفای گروپس ثبت نام نموده و بدون هیچگونه مشکلی در آن سرمایه‌گذاری داشته باشند. اما برای ثبت نام در این پلتفرم تنها مسئله‌ای مطرح است، این می‌باشد که هر کاربری به منظور ثبت نام در آن می‌بایست از کد معرف استفاده نماید؛ یعنی باید شخصی باشد که کد معرفی وی به عنوان کلید ورودی شما به دیفای گروپس استفاده شود.  

وایت پیپر دیفای گروپ

برای هر ارز دیجیتال وایت پیپر عبارت است از جزئیات دقیقی از ساز و کار آن ارز. البته برای دیفای گروپس این مسئله چندان رضایت بخش نیست؛ چرا که مسائل خود را به شکل کلی و بدون تشریح جزئیات کاملی بیان کرده است. آنچه که از وایت پیپر دیفای گروپ می‌توان استنباط کرد این می‌باشد که پروژه آن به دنبال توسعه بات‌‌هایی برای فعالیت در حوزه دیفای به صورت خودکار است. در واقع دیفای گروپ بر اساس توسعه این بات‌ها بوده که توزیع سود را تضمین می‌کند. همین مسئله یکی از دلایل سطح پایین اعتماد به این پروژه است.

دیفای گروپ چیست

آشنایی با نحوه کار پروژه‌ها‌ی پانزی

پانزی بر گرفته شده از نام توسعه دهنده آن به نام چارلز پانزی است؛ این شخص ایتالیایی با مهاجرت خود به آمریکای شمالی و راه‌اندازی سیستم پول‌سازی تقلبی نیز شهرت یافت. وی موفق شد در سال ۱۹۲۰ میلادی به مدت یک سال سرمایه بسیاری از افراد را که به بیش از صدها نفر می‌رسید را در مدت کوتاهی سرقت کند.

در روش پانزی که شباهت زیادی به روش هرمی داشته و روش فعالیت دیفای گروپس هم به آن مشابه است، به افراد وعده داده می‌شود که با پول آنها فعالیت مفیدی صورت گرفته و در پی آن سودی ارائه خواهد شد؛ این در حالی است که در واقع پول از دستی به دست دیگر داده می‌شود و هر کسی که به عنوان نفر آخر وارد این پروژه شده باشد، در واقع تازه‌ترین شخصی خواهد بود که پول خود را از دست داده است. همین که پول وارد شده در این سیستم قفل می‌شود، نشان از فرصت جایگزینی توسط سرمایه‌گذار بعدی دارد.

انواع این سیستم‌های سرمایه‌گذاری با یکدیگر تفاوت‌ها و شباهت‌هایی دارند که خود نیازمند بررسی و تحلیل اساسی است و در این مقاله بیش‌تر از این نمی‌توان به آنها اشاره کرد.

عمر دیفای گروپس کی به سر می‌رسد؟

عامل اصلی پایداری و فعالیت هر سیستم ورود سرمایه‌گذاران و کاربران به آن است. این عامل در هر سیستمی همچون دیفای گروپس، پانزی و هرمی نیز صدق می‌کند.

از آنجایی که روش فعالیت این سیستم‌ها به ویژه روش دیفای گروپس تماماً بر پایه استراتژی از این جیب به آن جیب بوده که در واقع یعنی؛ سودهای تضمین شده از طریق مبالغ جذب شده بواسطه کاربران تأمین می‌شود. در این روش روزی خواهد رسید که تعداد کاربران کاهش یافته و دیگر سرمایه‌گذاری جدیدی در آنها رخ ندهد، با این حساب دیگر پول لازم برای ارائه سود کافی نبوده که به همین علت هم نقطه پایان این طرح حتمی خواهد بود. در پی این شرایط مالکان این روش‌ها با برداشت  اساسی مبالغ کاربران در روزهای پایانی، سرقت اموال باقی مانده را صورت می‌دهند و معمولاً دیگر نمی‌توان آنان را یافت نمود.  

در این مقاله با پروژه دیفای گروپس آشنا شده و میزان قابل اعتماد بودن این روش را برای امروز و آینده متوجه شدید. حال اینکه بخواهید در آن سرمایه‌گذاری کنید یا نه تماماً مربوط به شخص خودتان خواهد بود.