FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

بر اساس داده‌ها با رشد 10 درصدی بیت کوین نقدینگی کریپتو به 238 میلیون دلار رسیده است.

نقدینگی 238 میلیون دلاری

هر زمان که یک سرمایه‌گذار قرارداد آتی را باز می‌کند، ابتدا باید وثیقه‌ای به نام مارجین ارائه دهد. در چنین قراردادهایی اگر دارنده زیان‌هایی را متحمل شود ممکن است این قرارداد منحل(انحلال) شود.

منظور از منحل شدن (انحلال) این است که: بورس اوراق بهادار قرارداد را با انباشته شدن زیان به اجبار می‌بندد.

یکی از عواملی که می‌تواند خطر انحلال هر قراردادی را افزایش دهد اهرم است. اهرم مقدار وامی است که دارنده ممکن است در مقابل مارجین درخواست کند.

اهرم مزیت‌هایی هم دارد از جمله:«هر سودی که سرمایه‌گذار به دست می‌آورد بیشتر می‌شود.»

به طور عمده انحلال به دو دلیل است: «اولین مورد بالابودن نوسانات عمومی دارایی‌هایی مانند بیت کوین است. دومین مورد اینکه اهرمی به اندازه 50 یا حتی 100 برابر وثیقه معمولا در بسیاری از پبتفرم‌ها قابل دسترس است.» این دو عامل در معاملات ناآگاهانه با اهرم بالا در بازار می‌تواند کشنده باشد.

در زیر داده‌های انحلال‌ در 24 ساعت گذشته در بازار آتی را نشان داده‌ایم:

همان‌طور که مشاهده کردید در روز گذشته مجموعا 238 میلیون دلار از قراردادهای آتی کریپتو منحل شده است.

همچنین قابل ذکر است که حدود 80 درصد از این معاملات آتی شامل قراردادهای کوتاه بود. البته این روند منطقی به‌نظر می‌رسید چون رویداد انحلال گسترده با افزایش قیمت دارایی‌هایی مانند بیت کوین آغاز شد.

به رویداد انحلال جمعی معمولا فشار می‌گویند. از آنجایی که آخرین تخلیه اهرمی عمدتا شامل قراردادهای کوتاه بود می‌توان آن‌ها را نمونه‌ای از فشار کوتاه دانست. یکی از ویژگی‌های فشار این است که انحلال‌ها می‌توانند در طول آن‌ها با هم یکی شوند.

دلیل این اتفاقات این است که هرگاه حجم زیادی از انحلال‌ها به طور همزمان اتفاق می‌افتند، فقط نوسانات قیمتی که باعث شروع آن‌ها شده را بیشتر می‌کنند. این حرکت طولانی قیمت، موجب نقدینگی بیشتر در بازار می‌شود.

منبع: bitcoinist.com