رونمایی از مجسمه ادای احترام به ساتوشی ناکاموتو در لوگانو

طبق اخبار کریپتو، در رویدادی که توسط Plan ₿ Initiative و با همکاری شهر لوگانو و تتر برگزار شد، از مجسمه‌ای برنزی به افتخار ساتوشی ناکاموتو، خالق ناشناس بیت کوین، رونمایی شد. این مراسم توجه چهره‌های برجسته صنعت بلاک چین و مقامات دولتی را به خود جلب کرد.

این مجسمه که توسط والنتینا پیکوزی طراحی شده است، به‌گونه‌ای ساخته شده که با تغییر زاویه دید ناظر، گویی محو می‌شود. این ویژگی نمادی از ناپدید شدن ناکاموتو از عرصه عمومی در سال ۲۰۱۰، یک سال پس از معرفی بیت کوین است.

رونمایی از مجسمه ساتوشی ناکاموتو در رویداد بلاک چین لوگانو

میشل فولتی، شهردار لوگانو، در این مراسم به نقش مهم شهر در نوآوری دیجیتال اشاره کرد و گفت:
«لوگانو به سرعت در حال تبدیل شدن به مرکزی پیشرو در زمینه فناوری بلاک چین است. این مجسمه علاوه بر ادای احترام به ساتوشی ناکاموتو، نشان‌دهنده روح آینده نگری است که ما را به پیش می‌برد.»

پائولو آردوینو، مدیرعامل تتر، نیز تأکید کرد که این مجسمه نمادی از تأثیر ناکاموتو بر امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است و بازتابی از تلاش مداوم برای دستیابی به استقلال مالی و نوآوری در این حوزه به شمار می‌رود.

این رویداد بخشی از برنامه امسال انجمن Plan ₿ بود که بر پیشرفت بیت کوین و توسعه فناوری بلاک چین تمرکز داشت و در مورد نقش امور مالی غیرمتمرکز در تغییر سیستم مالی سنتی بحث و تبادل نظر شد.