FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

مارک زاکربرگ مدیرعامل غول رسانه‌های دیجیتال از ضرر 2.8 میلیارد دلاری متاورس متا خبر داد. بنابراین خبر، زیان سالانه بخش کلیدی این شرکت (متاورس) به 5.77 میلیارد دلار رسیده است.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، اذعان داشت که قطعاً ساخت متاورس برای متا بسیار پرهزینه خواهد بود. اما متاورس نقش بسزایی در آینده زندگی بشر خواهد داشت. ما در آینده از اینکه در ساخت این دنیا نقش مهمی را ایفا کرده‌ایم بسیار راضی خواهیم بود.

زاکربرگ در پاییز گذشته عنوان فیس‌بوک را به متا تغییر داد، او با این اقدام  اهداف شرکت را به سمت تسلط بر متاورس سوق داد. زاکربرگ شدیداً معتقد است که متاورس به مرکزی برای تجارت، کار، سرگرمی و تعامل اجتماعی تبدیل خواهد شد.

اگرچه بازی چند میلیارد دلاری این شرکت هنوز به ثمر نرسیده است، اما قصد زاکربرگ این است که سهامداران را متقاعد کند که این پروژه یک استراتژی بلند مدت هوشمندانه است.

زاکربرگ گفت: «با توسعه این پلتفرم‌ها، ما این آزادی را خواهیم داشت که این تجربیات را به بهترین شکل به واقعیت تبدیل کنیم، ما نباید خود را با محدودیت‌هایی که رقبا برای ما قائل می‌شوند هماهنگ کنیم. من اطمینان دارم که توسعه این پلتفرم هادر طول زمان، صدها میلیارد دلار بلکه تریلیون‌ها دلار، بازدهی خواهد داشت.»

درآمد متا در 3 ماه اخیر با کمی بیش از 3% بهبود به 28.8 میلیارد دلار رسید. با این حال، بعد از انتشار گزارش سود سه ماهه دوم، سهام شرکت حدود 4% کاهش یافت و به 163.81 دلار در زمان نگارش این خبر رسید.

به نظر شما ضرر 2.8 میلیارد دلار متاورس متا در آینده جبران خواهد شد؟

منبع: decrypt.co