صرافی ارز دیجیتال Robinhood به تازگی از راه‌اندازی کیف پول رابین‌هود و رقیب کیف پول MetaMask خبر داده است. این کیف پول یک اپلیکیشن تلفن هوشمند است که به کاربران امکان مبادله و انتقال ارزهای دیجیتال و مشاهده NFT و ارزهای دیجیتال متعلق به خودشان را می‌دهد.

طبق گفته رابین‌هود، این کیف پول به عنوان یک “مرورگر” Web3 عمل خواهد کرد.

لازم به ذکر است که کیف پول Robinhood در حال حاضر از طریق یک کد، تنها برای 1 میلیون کاربر iOS که قبلاً در لیست انتظار استفاده از آن بودند، در دسترس است.

کیف پول Robinhood در حال حاضر با پشتیبانی از شبکه Polygon، تجارت ارزهای دیجیتال را بدون پرداخت هزینه‌های شبکه امکان‌پذیر می‌کند. این صرافی در حال حاضر پشتیبانی از شبکه اتریوم را نیز به کیف پول خود اضافه کرده است.

البته نسخه بتای کیف پول رابین‌هود که در ژانویه 2022 راه‌اندازی شد. در آن زمان فقط به کاربران اجازه می‌داد ارزهای دیجیتال را از این صرافی یا از پلتفرم‌های دیگر به این کیف پول منتقل کنند.

نسخه بتای این کیف پول در حقیقت یک «کیف پول» نبود و مبادلات در آن هیچ تفاوتی با نحوه انتقال ارزهای دیجیتال در پلتفرم‌هایی مانند Binance ،Kraken و Coinbase یا هر برنامه معاملاتی ارزهای دیجیتال دیگر نداشت. اما کیف پول Robinhood که امروز عرضه شده بیشتر شبیه کیف پول MetaMask ،Phantom یا Coinbase است و در واقع رقیبی برای آنها است.

در حال حاضر کیف پول رابین‌هود تنها بر روی گوشی‌های با نسخه iOS قابل نصب است. این کیف پول در هفته‌ها و ماه‌های آینده برای همه کاربران iOS در دسترس خواهد بود. پشتیبانی از نسخه اندروید در این کیف پول تا اواخر سال جاری امکان‌پذیر خواهد شد.

منبع: decrypt