یک تحلیلگر معتقد است که این فصل آلت کوین، آنطور که انتظار می‌رود شکل نخواهد گرفت، زیرا معامله گران تازه‌کار به سرعت به خرید دارایی‌های پرریسک و بحث‌برانگیز روی می‌آورند.

چک با تحلیل رفتار معامله‌ گران در دوران صعودی سال 2021 و مقایسه آن با سال 2024، به این نتیجه رسید که معامله گران تلاش کرده‌اند با خرید سریع‌ترین کوین‌های میم در بازار پیشی بگیرند.

در دوره‌های صعودی قبلی، کوین‌های میم معمولاً در پایان یک رالی بزرگ بازار صعود می‌کردند، اما این بار این دارایی‌ها سریع‌تر از همیشه رشد کرده‌اند.

وی توضیح داد که در سال 2021 ما شاهد یک حباب همه‌جانبه بودیم که از بیت کوین، اتریوم و دیفای تا تصاویر دیجیتالی میمون‌ها گسترش یافت. او اشاره کرد که بسیاری از فعالان بازار رمز ارزها اکنون دریافته‌اند که سریع‌ترین راه برای کسب سود، خرید احمقانه‌ترین کوین است.

پس از تأیید صندوق‌های قابل معامله بیت ‌کوین در تاریخ 10 ژانویه، معامله‌ گران از افزایش شدید قیمت بیت‌ کوین استفاده کرده و به سراغ میم‌ کوین‌ها رفتند. به جای خرید توکن‌های کاربردی یا دیگر دارایی‌های با ریسک کمتر، آن‌ها مستقیماً به سراغ توکن PEPE رفتند.

در نیمه اول سال 2024، PEPE شاهد افزایش چشمگیر قیمت بود و برخی معامله گران با سودهای قابل توجهی روبرو شدند. برای مثال، یکی از معامله گران در 15 مه موفق به کسب 46 میلیون دلار سود شد که 15,718 برابر سرمایه اولیه‌اش بود.

1فصل الت کوین نمودار1

هرچند قیمت PEPE و سایر میم کوین‌های معروف مانند Dogwifhat افزایش یافت، اما چک اظهار داشت که در میانه این روند، هیچ‌کس به دیگر دارایی‌ها توجه نکرد.

در همین حال، برخی دیگر از معامله‌ گران و تحلیلگران کاهش قیمت آلت‌ کوین‌ها و حجم معاملات کمتر از حد انتظار را به عنوان نشانه‌ای مثبت برای اقدامات قیمتی آینده تفسیر می‌کنند.

در 29 اوت، لوک مارتین، معامله گر رمز ارز، به 331,500 فالوور خود در شبکه اجتماعی X اعلام کرد که آلت کوین‌ها اکنون در سطحی قرار دارند که می‌توان گفت بیشتر زمان خرید فرا رسیده است.

او افزود که زمانی که بیت کوین در تابستان 2020 در این سطح بود، قیمت آن طی شش ماه از 10 هزار دلار به 60 هزار دلار رسید.