دولت روسیه تصمیم گرفته تا پایان سال جاری قوانین کریپتویی برای معاملات برون‌مرزی روسیه اتخاذ نماید.

در پی گزارشی، نخست وزیر روسیه، میخائیل میشوستین، امروز به طور رسمی از دولت خواست تا قوانین نوشته شده در مورد ارزهای دیجیتال در روسیه را هرچه زودتر جمع‌بندی کند. نخست وزیر به طور ویژه از دوما و بقیه مقامات ایالتی درخواست کرد تا سیاست‌های یکسانی را برای تنظیم بازگشت و گردش ارزهای دیجیتال در روسیه در نظر بگیرند. میشوستین همچنین از رگولاتورها خواست تا قوانین وضع شده برای استخراج ارزهای دیجیتال و معاملات برون‌مرزی با ارزهای دیجیتال را به ثبت نهایی برسانند.

این مقام گفت: تصمیمات و قوانین ارز دیجیتال باید با سازمان‌هایی مانند وزارت دارایی روسیه، بانک مرکزی، سازمان مبارزه با پولشویی، خدمات مالیاتی فدرال و سرویس امنیتی فدرال هماهنگ شود.

هفته پیش معاون وزیر‌ دارایی، الکسی مویزف خبر داد که بانک روسیه با وزارت دارایی، جهت قانونی کردن استفاده از ارزهای دیجیتال در پرداخت‌های برون‌مرزی، توافق کرده است؛ در صورتی که فعالیت صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی و همینطور استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان یکی از روش‌های پرداخت، از خط قرمزهای بانک مرکزی روسیه می باشد.

ممنوع بودن معاملات ارزهای دیجیتال در صرافی‌های داخلی

ممنوع بودن فعالیت صرافی‌های رمز‌ارزهای داخلی، ابهامات زیادی را ایجاد میکند. این در حالیست که، امکان معاملات در برون‌مرز وجود دارد؛ بخصوص وقتی که هنوز روسیه پیشنهاد مناسبی را برای اجرای این قوانین ارائه نکرده است.

ماریا آگرانوفسکایا، وکیل دادگستری و کارشناس فین‌تک گفت: روسیه نخستین کشور در جهان است که با توجه به انجام پرداخت‌های رمز‌ارزی فرامرزی اجازه‌ی معاملات رمز‌ارزی داخلی را تاکنون نداده است. طبق نظر وی، این عمل یک روش غیر رایج است.

آگرانوفسکایا اضافه کرد: روسیه چگونه میتواند پاسخگوی این سوال باشد که بین پرداخت‌های داخلی و بین مرزی تمایز قائل است؟ چنین تفاوتی هنوز در‌ جایی وجود ندارد و تا‌کنون تمام کریپتوهای خارجی به عنوان ارز دیجیتال در نظر گرفته شده اند.

کشور روسیه با وجود اینکه قانون اصلی رمزارزی خود را در مورد دارایی‌های دیجیتال در سال 2020 به تصویب رساند، به عنوان یکی از ناپایدار‌ترین حوزه‌های قضایی برای کریپتو میباشد.

این قانون باعث شده است تا روس‌ها نتوانند از ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله‌ای برای پرداخت استفاده کنند؛ در صورتی که معاملات و ماینینگ ارزهای دیجیتال قانونی می باشد. رگولاتور‌های مالی روسیه فقط اجازه می دهند معاملات کریپتو با استفاده از صرافی‌های خارجی مانند بایننس انجام شوند.

منبع : cointelegraph.com