هفته گذشته کمیسیون تنظیم مقررات اوراق بهادار کانادا (CSI) محدودیت 30000 دلاری برای خرید آلت‌کوین‌ را برای شهروندان این کشور اعمال کرد.

دفتر سرپرستی موسسات مالی کانادا (OSFI) در حال بررسی قوانین نظارتی جدید برای بانک‌ها، شرکت‌های بیمه و چندین موسسه مالی دیگر است که با ارزهای دیجیتال سروکار دارند. بر اساس این قوانین، محدودیت‌های جدیدی برای استفاده از اکثر ارزهای دیجیتال توسط این موسسات در نظر گرفته شده است. این محدودیت‌ها بیشتر مربوط به انتقال و بازخرید (نقد کردن) ارزهای دیجیتال است.

بر اساس این قوانین، ارزهای دیجیتال به 2 کلاس دسته‌بندی می‌شوند. دسته اول، شامل ارزهای دیجیتالی است که دقیقاً با معیارهای OSFI مطابقت دارند و درصد کمی از ارزهای دیجیتال را شامل می‌شوند. بقیه ارزهای دیجیتال در کلاس 2 قرار می‌گیرند. همچنین، طبق این قانون، موسسات مالی تحت نظارت فدرال کانادا (FRFI) در صورت استفاده از ارزهای دیجیتال کلاس 2 باید به رگولاتور بالادستی خود اطلاع دهند.

این قوانین از سه ماهه دوم سال 2023 اجرایی می‌شوند. OSFI هدف از این قوانین را کنترل ریسک استفاده از ارزهای دیجیتال عنوان کرد و افزود که این قوانین موقتی هستند و چارچوب نظارت بر ارزهای دیجیتال به مرور تکمیل خواهد شد.

محدودیت خرید آلت‌کوین برای شهروندان کانادایی

کمیسیون اوراق بهادار انتاریو (OSC) به صرافی‌های کانادایی اعلام کرد که آنها فقط مجاز به فروش سالانه تا سقف 30000 دلار آلتکوین به ساکنان انتاریو هستند. در این اطلاعیه تصریح شده است که به استثنای بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش و لایت کوین، سایر ارزهای دیجیتال مشمول این محدودیت‌ها هستند. دو صرافی نیوتن و بیت‌بای که بزرگترین صرافی‌های این کشور محسوب می‌شوند در اطلاعیه‌ جداگانه‌ای، محدودیت‌های جدید را برای کاربران خود اعلام کردند. نکته جالب در این اطلاعیه‌ها این بود که این صرافی‌ها به مرور زمان این محدودیت‌ها را برای سایر ایالت‌های کانادا نیز اعمال خواهند کرد.

به نظر شما با محدودیت 30000 دلاری برای خرید آلت‌کوین‌ در کانادا، تا چه حد از جرایم مربوط به این حوزه جلوگیری می‌شود؟

منبع: beincrypto.com