طی اخبار جدید ارزهای دیجیتال، محدودیت‌های جدید با محروم شدن سرمایه‌گذاران آرژانتینی از خرید دلار همراه بود. بانک مرکزی آرژانتین مجموعه جدیدی از محدودیت‌ها را وضع کرده است. این محدودیت شهروندان و شرکت‌هایی را که ارزهای دیجیتال خریداری کرده‌اند، تحت تاثیر قرار می‌دهد.طوری که از آن بعنوان پوششی در برابر کاهش ارزش پول استفاده کنند. این بانک تنها به افراد و شرکت‌هایی که حداقل ۹۰ روز قبل از اعمال محدودیت، ارز دیجیتال خریداری نکرده‌اند، دلار را با نرخ رسمی می‌فروشد. اینگونه از افزایش نرخ ارز جلوگیری می‌شود.

حذف کاربران آرژانتینی از خرید دلار در بازارهای رسمی

در ادامه محروم شدن سرمایه‌گذاران آرژانتینی، از چند هفته پیش دولت آرژانتین در تلاش است تا از افزایش نرخ دلار آمریکا در بازارهای غیررسمی این کشور جلوگیری کند. در قطعنامه شماره 7552، اعلام شده است که دسترسی به بازارهای رسمی دلار برای افراد و شرکت‌های زیر ممنوع است:

۱_افرادی که وجوهی را به ارز محلی یا سایر دارایی‌های محلی (به استثنای وجوه ارزی سپرده شده در نهادهای مالی داخلی) تبدیل کرده‌اند. از جمله هر شخص حقیقی یا حقوقی، مقیم یا غیر مقیم، به طور مستقیم یا غیرمستقیم تحویل نداده باشند.

۲_یا از طریق یک نهاد مرتبط، کنترل شده یا کنترل کننده، دارایی‌های خارجی، دارایی‌های رمزنگاری شده یا اوراق بهادار سپرده شده در خارج از کشور را دریافت کرده باشند.

به گفته منابع محلی، مجموعه جدیدی از محدودیت‌ها برای منع خللی است که برخی از سازمان‌ها ایجاد کرده‌اند. با استفاده از کانال‌های کنترل، مبادلات را به نفع خود تمام می‌کنند. همچنین دلار با نرخ رسمی خریداری می‌شود. سپس از آن‌ها برای خرید ارزهای رمزنگاری شده استفاده می‌کنند. بانک مرکزی آرژانتین همچنین محدودیت جدیدی را اعمال کرده است. طی این محدودیت جدید خریداران این دلارها، از خرید هر ارز دیجیتال در 90 روز پس از عملیات منع می‌شوند.این اقدام به دلیل جلوگیری از موقعیت‌های توصیف شده است.

واکنش‌های آرژانتینی‌ها عمدتاً منفی بود. برخی این اقدام را زیر سوال بردند. آگوستین مونته‌ورده، یک اقتصاددان، از این اقدام انتقاد کرد. او بیان کرد: ” این اقدام دلخواه و اختیاری است. نمی توان درک کرد که چرا هر کسی که کالای خاصی را خریداری کرده است، نمی‌تواند به بازار مبادلات دسترسی پیدا کند.”

منبع: bitcoin.com