FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

شرکت دایملر شعبه جنوب شرق آسیا که یکی از گروه‌های مرسدس بنز است، برای عرضه محصول خود یک پلتفرم اشتراک‌گذاری داده مبتنی بر بلاک‌چین را ایجاد کرد که بر بستر شبکه Polygon می‌باشد.

نام این پلتفرم اشتراک‌‌گذاری داده Acentrink است. این برنامه به کسب‌وکارها امکان خرید و فروش و تجارت داده‌ها را از طریق یک محیط غیرمتمرکز می‌دهد. پلتفرم جدید با مشارکت دایملر جنوب شرق آسیا و Polygon ایجاد شده است. علاوه بر این، به کاربران امکان داد و ستد داده‌های مختلف از جمله اطلاعات بیمه، آزمایشات بالینی و موارد دیگر را می‌دهد.

در ۲۸ جولای، در توییتی مدیرعامل Polygon اعلام کرد که این ابتکار بیشتر پذیرش گسترده شبکه Polygon توسط برندهای برتر را نشان می‌دهد. Polygon به نشان دادن پتانسیل خود به عنوان یکی از برترین پلتفرم‌های بلاک‌چین که شرکت‌ها می‌توانند به آن تکیه کنند، ادامه می‌دهد.

Acentrik به احتمال زیاد اولین برنامه اشتراک‌گذاری داده نیست که از فناوری بلاک‌چین استفاده کرده است. در این برنامه به‌ جای ذخیره‌سازی داده‌ها در بلاک‌چین، از یک توکن غیرقابل تعویض (NFT) برای نمایش هر مجموعه داده استفاده می‌شود.

پلتفرم Polygon

هر چند که همه تراکنش‌ها در شبکه Polygon انجام می‌شود، اما کاربران می‌توانند برای خرید داده‌ها از استیبل کوین‌ها استفاده کنند. البته، هزینه‌های گس Polygon باید با استفاده از MATIC، ارز دیجیتال بومی شبکه پرداخت شود.

MATIC  ارز دیجیتال Polygon اخیراً دستاوردهای خوبی را داشته است. در 24 ساعت گذشته، قیمت این ارز 9.95 درصد افزایش یافته و در حال حاضر با قیمت 0.95 دلار معامله می‌شود.

علاوه بر این، بلاک‌چین Polygon اخیراً روش zkEVM خود را معرفی کرده است که با حفظ امنیت شبکه اتریوم، توان عملیاتی بسیار بالاتری را ارائه می‌دهد.

امنیت داده‌ها

اگرچه اشتراک‌گذاری داده‌ها موضوعی بسیار حساس و اغلب بحث برانگیز است. با این حال، با رشد خدمات آنلاین، نیاز به اشتراک‌گذاری داده‌ها در صنایع مختلف افزایش یافته است.

یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی به داده‌های زیادی نیاز دارند و کسب‌وکارها حجم عظیمی از داده‌ها را بدون کسب منافع مالی کامل در اختیار دارند. این منجر به توسعه یک بازار داده شده است که در آن شرکت‌ها می‌توانند داده‌ها را بخرند و بفروشند.

این رویکرد به شرکت‌های فناوری جدید اجازه می‌دهد تا در طرح‌های به اشتراک‌گذاری داده‌های مبتنی بر بلاک‌چین شرکت کنند، که به آنها کمک می‌کند تا در دنیای رقابتی مبتنی بر داده جایگاهی کسب کنند و امنیت و حریم خصوصی بیشتری را برای کاربران تضمین کند.

به نظر شما ایجاد پلتفرم اشتراک‌گذاری داده تا چه حد به پیشرفت شرکتها کمک خواهد کرد؟

منبع: finbold.com