FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

حتی اگر برای مدت زمان کوتاهی باشد که با دنیای ارز دیجیتال آشنا شده باشید؛ به حتم ارز دیجیتال دوج کوین به گوشتان خورده است. این ارز به عنوان یکی از ارزهای قدیمی دنیای ارز دیجیتال شناخته میشود که پس از مدت چهار سال بعد از بوجود آمدن اولین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین، در سال 2013 میلادی فعالیت خود را آغاز کرد.

دوج کوین چیست؟

دوج کوین (Dogecoin)، ارز دیجیتال غیرمتمرکزی است که نزدیک به یک دهه از آغاز فعالیت آن میگذرد. در واقع دوج کوین از نوع ارز پایه‌ای میباشد که تحت فورک لاکی کوین بوجود آمده و خود لاکی کوین هم توسط لایت کوین ایجاد شده است. ارز دیجیتال دوج کوین به عنوان جایگزینی برای سایر ارزهای دیجیتال طراحی شده است. این ارز از الگوریتم اثبات کار یا همان pow استفاده کرده و همانند بیت کوین و اتریوم قابلیت استخراج ارزد دیجیتال را دارد.

دوج کوین

این ارز دیجیتال توسط دو مهندس نرم افزار با نام‌های بیلی مارکوس و جکسون پالمر طراحی شد. دوج کوین تنها پس از یک سال از معرفی خود توانست، مقدار 60 میلیون دلار سرمایه جذب کند که روند خود را به صورت صعودی ادامه داده و توانست پس از سه سال به مبلغ یک میلیارد دلار سرمایه برسد.

نماد این ارز دیجیتالی برگرفته شده از عکس جالب یک سگ ژاپنی است که در ابتدا به عنوان یک میم، مطرح بود. جالب است بدانید؛ در ابتدا دوج کوین به عنوان یک سرگرمی برای کاربران ارز دیجیتال شناخته میشد. این در حالی است که امروزه شاهد فعالیت رقابتی آن به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری مناسب هستیم.

وضعیت قیمتی دوج کوین

دوج کوین جزء آن دسته از ارزهای دیجیتال میباشد که قیمت آن به نسبت اتفاقات و تگ شدن‌های مختلف، به راحتی تحت تاثیر قرار میگیرد. یکی از تاثیرگذارترین موارد را میتوان به توییت‌های ایلان ماسک نسبت داد، که باعث شد کاربران بیشتری به سمت دوج کوین جذب شده و به همین سبب قیمت آن افزایش یابد. وی به عنوان مالک و توسعه دهنده شرکت تسلا، اعلام کرد که افراد میتوانند محصولات تسلا را از طریق ارز دوج کوین هم تهیه کنند، همین عمل سبب بالا رفتن قیمت دوج کوین به میزان قابل توجهی شد.

قیمت دوج کوین


به طور کلی وضعیت قیمت ارز دیجیتال به راحتی تحت تاثیر عوامل مختلف قرار میگیرد که همین باعث شد در سال 2017 به همراه بقیه ارزها، قیمت خود را بالا کشیده و البته تنها پس از گذشتن یک سال به همراه دیگر ارزها سقوط کند. با این حال همچنان دوج کوین با پتانسیل بالا، در حال حرکت به سمت جلو میباشد.

نحوه استخراج دوج کوین چگونه است؟

عملیات استخراج دوج کوین از طریق فرایند اثبات کار (pow)، در سیستم غیرمتمرکز صورت گرفته و بدین وسیله به تولید بلاک‌ها و کوین‌های جدید میپردازند.
دوج کوین برای فرایند استخراج خود با الگوریتم Scrypt سروکار داشته که به مراتب از استخراج بیت کوین که با الگوریتم SHA-256 سروکار دارد، آسان‎تر و سریع‎تر است. برای فرایند استخراج میتوان از یک دستگاه ماینر استفاده کرد که با حل مسائل پیچیده ریاضی سعی بر بدست آوردن ارز دیجیتال میکند.

ویژگی‌های دوج کوین چیست؟

هر ارز دیجیتالی برای خود دارای ویژگی‌هایی است که آن را از دیگر ارزهای دیجیتال متمایز میکند. ما قصد داریم چند نمونه از این ویژگی‌ها را برای شما شرح دهیم.

  • یکی از مهمترین ویژگی‌های این ارز، سرعت بسیار بالای تراکنش‌های آن است که به کاربران توان حداکثری صرفه جویی در وقت را ارائه میکند. همین امر یکی از دلایلی است که منجر به افزایش کاربران سرمایه‌ گذار در آن شده است.
  • جامعه سرمایه گذاردوج کوین، بسیار زیاد میباشد. به طوری که همین مسئله را میتوان به عنوان یکی از ویژگی‌های قابل اعتماد بودن این ارز نسبت داد.
  • میزان عرضه دوج کوین بر خلاف برخی از ارزهای دیجیتال، نامحدود است.
  • دوج کوین را میتوان استخراج نمود؛ امروزه کمتر ارزی به ویژه در بین ارزهای جدید از عمل ماینینگ استفاده میکند، ولی ما شاهد امکان این امر، در ارز دوج کوین هستیم.
دوج کوین چیست

کاربردهای دوج کوین چیست؟

هر ارز دیجیتال به نسبت ارز دیجیتال دیگر از تفاوت‌هایی نظیر کاربرد، برخوردار است. تا با آنها آشنا نشوید، نمیتوانید تفاوت‌های آنها را از هم تشخیص دهید.
یکی از کاربردهای خوب دوج کوین این است که با فعالیت در رسانه‌هایی چون توییتر و ردیت، امکان دست یابی به ارز دیجیتال دوج کوین را تحت عنوان پاداش فراهم آورده است. دریافت پاداش در ازای این فعالیت، بستگی به محبوبیت و جذاب بودن پست‌های منتشر شده، و در واقع مورد پسند بودن آنها توسط کاربران دیگر دارد.
از دوج کوین میتوان همانند خیلی از ارزهای دیجیتال به عنوان مبلغ قابل پرداخت در فروشگاه‌ها استفاده کرد، به طوری که امروزه تعداد فروشگاه‌های پشتیبانی کننده از این روش پرداخت، به هزار و پانصد مورد میرسد.

امنیت دوج کوین چگونه است؟

امنیت دوج کوین در اوایل فعالیت خود، دچار فراز و نشیب‌های فراوانی شد که یکی از مهمترین آنها زمانی بود که هکرها موفق شدند مقدار 21 میلیون دوج را از کیف پول (دوج ولت) سرقت کنند. ارزش این دوج‌ کوین‌ها به چیزی در حدود 12 هزار دلار میرسید؛ اما در حرکتی جالب انجمن دوج کوین به منظور جبران خسارت متحمل شده، مبلغ 13 هزار دلار را به کاربر مورد نظر پرداخت نمود، تا با جلب اطمینان از خروج کاربران خود جلوگیری کند.
توسعه دهندگان به منظور وضعیت نامناسب امنیتی دوج کوین در سال 2014 تصمیم بر این گرفتند که عملیات استخراج دوج کوین را از طریق لایت کوین انجام دهند؛ یعنی بعد از این قضیه کاربران قادرند هر دو ارز را باهم استخراج کنند. این مسئله باعث بهتر شدن وضعیت امنیتی هر دو ارز شده که البته در صورت هک دوباره، امکان ضرر بیشتر به نسبت دفعه قبلی خواهد داشت.

ارز دیجیتال دوج کوین

تفاوت دوج کوین و بیت کوین چیست؟

این دو ارز دیجیتال که از معتبرترین انواع ارزهای دیجیتال هستند، دارای تفاوت‌هایی به نسبت هم هستند که خوب است با آنها آشنا شوید.

  • اولین تفاوت دو ارز دوج کوین و بیت کوین به نسبت هم در رابطه با میزان عرضه خلاصه میشود. به این صورت که ارز دوج کوین امکان عرضه بی نهایت داشته و عرضه بیت کوین به شکل محدود است.
    ارقام موجود به ما میگویند که به طور روزانه میتوان، تا میزان 15 میلیون دوج تولید کرد. اما وضعیت عرضه بیت کوین تا مقدار 21 میلیون بیت محدود بوده و نمیتوان بیش از آن تولیدی را انجام داد. همین مسئله باعث این شده که روش سرمایه گذاری برای دوج کوین از نوع کوتاه مدت بوده و بلعکس برای ارز بیت کوین، به صورت بلند مدت صورت گیرد.
  • دومین تفاوت خاصی که میتوان در بین این دو ارز دیجیتال بررسی نمود؛ در رابطه با علت بوجود آمدن آنهاست.
    قضیه به این صورت خلاصه میشود که در سال 2009، ارز دیجیتال بیت کوین به منظور ایجاد ارز دیجیتال غیرمتمرکز و راهبردی، توسط ساتوشی ناکاموتو به بازار ارز دیجیتال ارائه شد؛ اما در طرف مقابل دوج کوین را دو مهندس نرم افزار به نام بیلی مارکوس و جکسون پالمر در سال 2013، به منظور سرگرمی کاربران که حتی از لوگوی سگ هم برای آن استفاده کردند، به بازار ارز معرفی شد.
    علل عرضه هر دو ارز را میتوان یکی از عمده تفاوت‌های آنها دانست.
  • و اما سومین موردی که میتواند در تفاوت این دو ارز خود را نمایان کند؛ وجود اکوسیستم مناسب و پیشروی بیت کوین بوده که میتواند منجر به استحکام فعالیت آن برای آینده شود.
    اما اکوسیستم دوج کوین در واقع کپی شده همان سیستم بیت کوین بوده که نشان از سرمایه گذاری اولیه کم و جدی نبودن پایه‌های ساختاری این ارز می باشد.
خرید دوج کوین

بهترین کیف پول برای دوج کوین چیست؟

بعد از طی کردن مراحل خرید ارز دیجیتال، هر کاربری نیازمند محلی برای ذخیره ارزهای خود میباشد. در همین راستا کیف پول‌هایی وجود دارد که کاربران را قادر به ذخیره دارایی‌های ارز دیجیتالشان میکند. نکته‌ای که در این مورد لازم به ذکر میباشد، این است که برخی از این کیف پول‌ها تنها از نوع خاصی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی کرده و برخی دیگر از اکثر ارزها پشتیبانی میکنند. به همین دلیل، بنظر نیاز است تا بهترین کیف پول‌های موجود برای ارز دیجیتال دوج کوین را بشناسید. کیف پول‌های ارز دیجیتال موجود، به طور کلی دارای انواع سخت افزاری و نرم افزاری هستند که هر کدام به نسبت دیگر دارای تفاوت است.

1- کیف پول LEDGER NANO S

کیف پول LEDGER NANO S از نوع سخت افزاری کیف پول است که به کاربران این امکان را میدهد تا علاوه بر ذخیره ارز دوج کوین، قادر به ذخیره ارزهای دیگری چون بیت کوین، لایت کوین هم باشند.

2- کیف پول KEEPKEY

KEEPKEY کیف پول سخت افزاری به منظور ذخیره ارزهایی مثل اتریوم، بیت کوین و از جمله دوج کوین میباشد که زمان تاسیس آن به سال 2015 میلادی بازمیگردد.

3- کیف پول COINOMI

به عنوان یک کیف پول نرم افزاری علاوه بر اینکه امکان ذخیره سازی ارزهای دیجیتالی چون بیت کوین، زی کش، دوج کوین را نیز دارد. به لحاظ ساختاری به گونه‌ای طراحی شده است که باعث استقبال کاربران بسیاری شده است.

4- کیف پول JAXX

از دیگر کیف پول‌های موجود که توان ذخیره سازی ارزهای دوج کوین را به کاربران خود داده و از نوع کیف پول نرم افزاری میباشد؛ کیف پول JAXX است.

کیف پول های دوج کوین

نحوه خرید و فروش دوج کوین چگونه است؟

برای اینکه قادر به تهیه ارز دیجیتال دوج کوین باشید، به نسبت دیگر انواع ارزهای دیجیتال تفاوت خاصی را در طی این فرایند تجربه نخواهید کرد. تنها مسئله‌ای که باید مورد توجه سرمایه گذاران باشد؛ این است که برای خرید دوج کوین، حتما به دنبال صرافی‌هایی بگردند که از این ارز پشتیبانی میکنند. علاوه بر این در حالت عادی باید این مسئله را در نظر داشته باشید که حتما از معتبر بودن صرافی مورد نظر اطمینان حاصل فرمایید.

صرافی بیتکس روم

سپس بعد از انتخاب صرافی و ثبت نام در آن میتوانید اقدام به خرید دوج کوین کنید؛ این ارز را میتوان هم از طریق خود صرافی و هم از طریق سیستم غیرمتمرکز ارز دیجیتال تهیه نمود. بعد از تهیه ارز دوج کوین، نیاز به محلی برای ذخیره آن دارید که با تهیه کیف پول میتوان اینکار را ممکن کرد.
برای فروش ارز دوج کوین هم تقریبا همان فرایند خرید را نیاز است طی کنید. به شکلی که از طریق صرافی، دوج کوین‌های موجود در حساب کیف پولتان را به قیمت مد نظر خود به فروش میرسانید.

پیش بینی آینده دوج کوین

معمولا ارز دیجیتالی که از نوع متمرکز باشد، تحت تاثیر عوامل دیگری قرار میگیرد. اما با این حال ارز دیجیتال دوج کوین که ارزی غیرمتمرکز میباشد، از تاثیرات زیادی به نسبت کنش‌های مرتبط با خود برخوردار است. علاوه بر این مسئله، علت اولیه طراحی دوج کوین چیزی نیست که بتوان برای پیش بینی وضعیت آینده این ارز، از آن چشم پوشی کرد. پس با وجود موارد مختلفی که در قبال این ارز دیجیتال مطرح است؛ میتوان گفت که وضعیت آینده دوج کوین کمی مبهم بوده و امکان هر گونه اتفاقی برای آن وجود دارد. بیشتر میتوان گفت که افزایش و یا کاهش قیمت این ارز بستگی به فعالیت‌ کاربران و میزان ارتباط دوج کوین با شرکت‌های بزرگ مختلف و حتی افراد مشهور دارد.

دوج کوین خوب است یا بد

نتیجه گیری

ارز دیجیتال دوج کوین را شاید حتی نتوان جزو ده نوع برتر ارزهای دیجیتال دانست؛ اما این ارز همانند ارزهای پر طرفداری چون بیت کوین و اتریوم قابلیت استخراج و معامله داشته که میتواند اشاره به ارزش سرمایه گذاری آن داشته باشد. علاوه بر این، در حال حاضر بالای هزار فروشگاه از این ارز پشتیبانی میکنند که سبب استفاده گسترده آن شده است. در همین راستا شاید خوب باشد که شانس خود را در استفاده از ارز دوج کوین امتحان کنید.
با ارائه موارد مهم در رابطه با دوج کوین، سعی بر آشنایی بیشتر شما با این ارز دیجیتال داشتیم که امیدواریم مفید واقع شود.