پنکیک‌ سوآپ، یکی از برجسته‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز در دنیای دیفای، در این خبر اعلام کرد: به حجم معاملاتی تجمعی ۸۳۶ میلیارد دلار و ارزش کل قفل ‌شده‌ی حدود ۱.۷۲ میلیارد دلار رسیده است.

با توجه به کاهش ارزش کل قفل ‌شده این پلتفرم از بالاترین میزان خود در مه ۲۰۲۱ (۷.۱۶ میلیارد دلار)، همچنان به عنوان یکی از پلتفرم‌های اصلی دیفای فعالیت می‌کند و در طول چهار سال گذشته به بیش از ۴۳ میلیون آدرس منحصر به ‌فرد، خدمات ارائه داده است.

پلتفرم پنکیک‌ سوآپ، که بر اساس مدل بازارساز خودکار (AMM) کار می‌کند، از بروزرسانی جدید خود، نسخه ۴، رونمایی کرد.این نسخه جدید به دنبال رفع مشکلات AMMهای سنتی مانند مدل‌های قیمت‌گذاری سختگیرانه و کارمزدهای بالای تراکنش است.

بر اساس اخبار ارز دیجیتال، رهبر پروژه “Chef Kids”، اعلام کرده که نسخه ۴ نه تنها تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد، بلکه ویژگی‌های نوآورانه‌ای معرفی می‌کند که به تسهیل معاملات و ارائه نقدینگی کمک خواهد کرد. در این نسخه، معامله‌گران می‌توانند از کارمزدهای پویا و ابزارهای معاملاتی پیشرفته بهره‌مند شوند که انتظار می‌رود به طور قابل توجهی هزینه تراکنش‌ها را کاهش دهد.

پنکیک‌ سوآپ در این بروزرسانی بر بهبود بهره‌وری سرمایه و کارایی پلتفرم تمرکز دارد. با ارائه رابط کاربری ساده‌تر برای ارائه‌ دهندگان نقدینگی، این پلتفرم می‌تواند تعداد بیشتری از مشارکت ‌کنندگان را جذب کند که این امر به عمق بیشتر بازار و اجرای بهتر قیمت‌ها منجر می‌شود و امیدوار هستند با این بهبودها، حجم معاملات افزایش و درآمد پروتکل نیز رشد کند.