پس از نقض حساب کاربری ویتالیک بوترین، تعدادی از کاربران بر اثر یک پیوند مخرب که به دروغ یک NFT رایگان را تبلیغ می‌کرد متحمل ضرر بیش از 691 هزار دلاری شدند.

ظاهرا حساب کاربری X (توئیتر سابق) ویتالیک بوترین یکی از بنیان‌گذاران اتریوم به خطر افتاده است. به گفته محقق برجسته بلاکچین ZachXBT در پی این حادثه قربانیان با کلیک بر روی یک لینک مخرب بیش از 691 هزار دلار را از دست دادند.

دمیتری بوترین پدر ویتالیک: در تاریخ 9 سپتامبر درون حساب X خود اعلام کرد که حساب پسرش به خطر افتاده و احتمالا هک شده باشد و ویتالیک در پی بازیابی دسترسی است.

هکر پیوند مخربی تحت عنوان یک توکن غیرقابل تعویض (NFT) رایگان به اشتراک گذاشت. این امر قربانیان را ترغیب به کلیک بر روی لینک کرد که طی این کیف پولشان کاملا تخلیه شد.

ZachXBT به طور فعال 438200 دنبال کننده خود را در خصوص فعالیت‌های هکر مطلع می‌کند. او اخیرا به اشتراک گذاشته که با ارزش‌ترین NFT سرقت‌شده تا کنون CryptoPunk #3983 با ارزش 153.62 ETH معادل تقریبا 250543 دلار است.

کاربری با نام مستعار Satoshi در X اعلام کرد که بوترین اقدامات امنیتی کافی برای حساب X خود اعمال نکرده است.

Satoshi قبل از اعلام این باور اظهار داشت: «من از حرفی که میزنم متنفرم اما ویتالیک باید پاسخگوی عملکرد ضعیف خود باشد و به افراد آسیب دیده غرامت پرداخت کند.»

Satosh ادامه داد: «تنها در یک صورت ویتالیک سهل انگاری نکرده که شخصی به صورت داخلی حساب X ویتالیک را به خطر انداخته باشد. البته من شدیدا شک دارم که این اتفاق افتاده باشد. به احتمال زیاد این امر در پی تعویض سیم کارت بوده باشد.»

منبع: cointelegraph.com