FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

مسترکارت ابزار ضد کلاهبرداری ارزهای دیجیتال را برای دارندگان این کارت‌ها راه‌اندازی کرد.

طبق گزارش CNBC، غول پرداخت مسترکارت امروز ابزار Crypto Secure را راه‌اندازی کرد. این یک محصول نرم افزاری جدید است که برای کمک به بانک‌ها و سایر صادرکنندگان کارت طراحی شده تا تراکنش‌های مشکوک صرافی‌های ارز دیجیتال را شناسایی و مسدود کنند.

البته هم اکنون این سیستم برای تراکنش‌های فیات مسترکارت وجود دارد. در حال حاضر این فناوری در بیت‌ کوین و سایر ارزهای دیجیتال اصلی نیز وجود دارد.

این ابزار با استفاده از CipherTrace، شرکت کارآگاه رمزارز مسترکارت که سال گذشته آن را خریداری کرد، از الگوریتم‌های هوش مصنوعی پیچیده و داده‌های بلاک چین‌های عمومی استفاده می‌کند. این ابزار جرایم مرتبط با صرافی‌های ارز دیجیتال متصل به شبکه پرداخت را شناسایی می‌کند.

در این پلتفرم داشبوردی با رتبه‌بندی‌های رنگی ارائه شده که نشان‌دهنده خطر فعالیت مشکوک است. رنگ قرمز برای شدت خطر بالا تا رنگ سبز برای شدت خطر کم طراحی شده است.

با این حال، Crypto Secure خودش تصمیم نمی‌گیرد که آیا تراکنش یک کاربر باید محدود شود یا خیر. قضاوت نهایی به عهده دارنده کارت است.

Ajay Bhalla، رئیس کسب و کار سایبری و اطلاعاتی مسترکارت، به CNBC گفت «هدف این است که بتوانیم اعتماد مصرف‌کنندگان، بانک‌ها و بازرگانان را نسبت به تراکنش‌های دارایی دیجیتال جلب نماییم».

البته حجم فعالیت‌های غیرقانونی مربوط به ارزهای دیجیتال تا امسال 15 درصد کاهش یافته است. طبق گزارش اخیر، درآمد کل کلاهبرداری در سال 2022، علیرغم کاهش 65 درصدی نسبت به پایان جولای 2021، همچنان در سطح 1.6 میلیارد دلاری قرار دارد.

منبع: decrypt.co