FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، روز پنجشنبه ۶ اکتبر هک بلاک چین بایننس را تایید کرد. در این حمله هکرها با سرقت حداقل 100 میلیون دلار، بلاک چین بایننس را هک کرده‌اند. البته احتمال می‌رود این رقم به طور قابل توجهی بالاتر باشد.

بلاک چین بایننس که با نام‌های BNB Chain و زنجیره هوشمند بایننس نیز شناخته می‌شود، پس از کشف یک آسیب‌پذیری در پل بین زنجیره ای BSC Token Hub، با اقدامی بی‌سابقه تراکنش‌ها و نقل و انتقالات وجوه را به حالت تعلیق درآورد.

این آسیب‌پذیری در پل BSC Token Hub به مهاجم اجازه داد پیام‌ها را دستکاری کرده و توکن‌های جدید BNB را ثبت کند. از آنجایی که توکن‌های دزدیده شده، توکن‌های قبلی کیف پول نبودند، هیچ دارایی کاربر تحت تأثیر این حمله قرار نگرفت.

تیم بلاک چین بایننس اعلام کرد که در ابتدا 2 میلیون BNB به ارزش حدود 568 میلیون دلار توسط هکر به سرقت رفته است. شرکت امنیتی بلاک چین SlowMist گفت که مهاجم تنها توانسته است حدود 110 میلیون دلار برداشت کند. دلیل آن این بود که اکثر توکن‌های دزدیده شده (به ارزش حدود 430 میلیون دلار) پس از تعلیق زنجیره بایننس غیرقابل انتقال بود.

رفع مشکل شبکه بایننس

بر اساس داده‌های On-chain، هکرها قصد داشتند با دو میلیون واحد BNB که از شبکه دزدیده بودند، استیبل کوین بخرند و یک پوزیشن لانگ در اتریوم باز کنند. فروش دو میلیون BNB می‌توانست قیمت این ارز دیجیتال را بسیار کاهش دهد که با هوشیاری شبکه بایننس، از سقوط بیشتر این ارز جلوگیری شد.

زنجیره بایننس روز جمعه پس از هک شدن بسته شد. بار دیگر، حدود ساعت 6:40 به وقت محلی، بایننس فعالیت خود را از سر گرفت. ظاهراً این کار پس از آن انجام شد که اعتبار سنجی‌های زنجیره‌ای موفق شدند نرم‌افزار خود را به روز کنند و باگ‌های مورد استفاده هکر را مسدود کنند.

منبع: cointelegraph