طبق گزارش اخیر بلومبرگ، بیش از 6000 دستگاه استخراج بیت کوین منسوخ در ایالات متحده به روز شده و مجدداً به ماینرها در سراسر جهان فروخته می‌شود. در میان نوسانات بیت کوین و پیش‌بینی‌ هاوینگ بیت کوین آینده، توسعه جدید برای کمک به استخراج‌کنندگان در کسب سود در طول رویداد هاوینگ در نظر گرفته شده است.

بنا بر گزارش‌ها، بازسازی ماشین‌ها در انباری در کلرادو اسپرینگز انجام می‌شود. این دستگاه‌ها به استخراج‌کنندگان در سراسر کشورهای مختلف، به‌ویژه در کشورهایی که هزینه برق کمتری دارند، مانند آفریقا و آمریکای جنوبی، دوباره فروخته می‌شوند.

این حرکت توسط Sunnyside Digital، تاجر و توزیع کننده سخت افزار در کانادا هدایت می‌شود. تاراس کولیک، مدیر عامل Sunnyside Digital، حرکت دستگاه‌ها را به عنوان یک «مهاجرت طبیعی» تأیید می‌کند. او اظهار داشت که در حالی که برق یک جنبه حیاتی در استخراج بیت کوین است، ماینرهایی که به دنبال محیط‌های کم هزینه‌تر هستند، رایج هستند، به خصوص قبل از استخراج بیت کوین، که درآمد اصلی استخراج‌کنندگان است.

کولیک اظهار داشت که در چند سال گذشته کامپیوترهای بازسازی شده را به معدنچیان در اتیوپی، تانزانیا، پاراگوئه و اروگوئه مجددا فروخته است. وی در خصوص افزایش تقاضا برای این دستگاه‌ها افزود: این امر با هاوینگ تسریع می‌یابد.

هاوینگ بیت کوین، که پاداش استخراج بیت کوین را به دو نیم می‌کند یعنی پاداش فعلی 6.25 را به 3.125 در هاوینگ آینده که قرار است در آوریل 2024 برگزار شود، کاهش می‌دهد. در حالی که رویداد هاوینگ هر چهار سال یک بار اتفاق می‌افتد، استخراج‌کنندگان بیت کوین منتظر این رویداد هستند تا سود بیشتری کسب کنند.

مدل‌های قدیمی‌تر، مانند سری S19، ممکن است برای اجرا در ایالات متحده سودآور نباشند. با این حال، Jaran Mellerud، مدیر عامل Hashlabs Mining مستقر در دبی، اظهار داشت که این رایانه‌ها می‌توانند در صورت میزبانی در بخش‌هایی از آفریقا، سود مناسبی ایجاد کنند و عمر طولانی‌تری داشته باشند.

طبق گزارش‌ها، قیمت رایانه‌های قدیمی S19 از 7030 دلار در مارس 2022 به 900 دلار در مارس 2023 کاهش یافت. در مارس 2024، دوباره به نزدیک به 427 دلار کاهش یافت و ماینرها انتظار کاهش بیشتر قیمت را دارند.

منبع خبر: COINEDTION

لینک مطلب: ماینرهای بیت کوین منتظر کاهش بیشتر قیمت در دستگاه های ماینینگ قدیمی