شبکه Pi به نقطه عطفی جدید دست یافت که در آن 10 میلیون کاربر احراز هویت خود را تکمیل کردند. شبکه‌ی Pi اعلام کرده است که بیش از 10 میلیون کاربر در این پلتفرم، فرآیند اجباری «احراز هویت مشتری» (KYC) را تکمیل کرده‌اند.

طبق بیانیه‌ی رسمی این پروژه، با دستیابی به این موفقیت قابل توجه، شبکه‌ی Pi به راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی (Mainnet) خود نزدیک‌تر می‌شود. با این حال، این پلتفرم همچنان برای راه‌اندازی کامل، به دستیابی اهداف دیگری نیاز دارد، از جمله رسیدن تعداد کاربران با احراز هویت کامل (KYC) به 15 میلیون نفر.

با دستیابی به این موفقیت جدید، شبکه‌ی Pi برای رسیدن به هدف نهایی خود که راه‌اندازیِ «شبکه‌ی اصلی» (mainnet) است، همچنان به جذب بیش از 5 میلیون کاربر دیگر و تکمیل فرآیند KYC آن‌ها نیاز دارد.

با وجود دستیابی به این موفقیت قابل توجه، در مورد پروژه و توکن بومی آن یعنی Pi، حرف و سخن‌های زیادی به میان آمده است. بر اساس گزارش پلتفرم تحلیلی AIMultiple، توکن بومی این پلتفرم در حال حاضر فاقد ارزش است، چرا که کاربران هنوز امکان تبدیل آن به ارزهای رایج (فیات) در صرافی‌ها را ندارند.

این پروژه در سال ۲۰۱۹ به عنوان یک اپلیکیشن غیرمتمرکز (dApp) راه‌اندازی شد که در آن کاربران موظف هستند برای استخراج روزانه، روی یک دکمه کلیک کنند. گرچه شبکه‌ی Pi هنوز وارد فاز «شبکه‌ی اصلی» (mainnet) نشده است، کاربران می‌توانند این دارایی را بین خودشان انتقال دهند. با این حال، آن‌ها نیاز دارند که فرآیند احراز هویت (KYC) را تکمیل کرده باشند و اطمینان پیدا کنند که توکن‌هایشان در بخش قابل انتقال موجودی کیف پولشان نمایش داده می‌شود.

در واکنش به این دستاورد، دکتر نیکولاس کوکالیس، هم‌بنیانگذار و رئیس بخش فناوری در Pi، گفت که این موفقیت ثابت می‌کند بازار لزوماً برای موفقیت به ارزهای فیات وابسته نیست. او همچنین اشاره کرد که کسب‌وکارهای فعال در حوزه وب ۳ که با مالکیت دارایی سروکار دارند، می‌توانند برای تأیید هویت کاربران خود از Pi استفاده کنند. تیم Pi اهدافی را برای ورود به فاز «شبکه‌ی باز» (Open Network) یا همان شبکه‌ی اصلی در سال جاری تعیین کرده است، به شرطی که معیارهای خاصی را برآورده کند.

دستیابی به بیش از ۱۵ میلیون کاربر احراز هویت‌شده (KYC) تنها بخشی از پیش‌نیازهای راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی (Mainnet) است. در کنار این هدف، توسعه‌دهندگان باید بیش از ۱۰۵ اپلیکیشن کاربردی برای این پلتفرم بسازند. همچنین، نهایی‌سازی تمام الزامات تیم توسعه، شامل نیازمندی‌های کسب‌وکاری، حقوقی و محصولی برای راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی، ضروری است. با تکمیل این الزامات، پلتفرم احتمالا امسال به‌روزرسانی‌هایی را در خصوص راه‌اندازی شبکه‌ی اصلی اعلام خواهد کرد.

منبع: cryptopolitan

لینک خبر: احراز هویت ۱۰ میلیون کاربر در شبکه Pi