• افزایش قیمت سولانا در مقابل تراکنش‌های ناموفق، چالش‌های مقیاس پذیری را برجسته کرد.
  • اصلاحات Anza در شبکه آزمایشی به اختلالات سولانا می‌پردازد، اما نگرانی‌ها همچنان ادامه دارد.

با هاوینگ بیت کوین و گرد و غبار آن، به نظر می‌رسد بازار در آستانه اصلاح است. در زمان نگارش این مقاله، بیت‌کوین به همراه سایر آلت‌کوین‌ها عمدتاً سبز بودند و Solana [SOL] به طور قابل‌توجهی در عرض ۲۴ ساعت ۶‌درصد افزایش یافت.

با این حال، برخلاف روند صعودی قیمت SOL، اخیراً تعداد نامتناسبی از تراکنش‌های ناموفق در شبکه Solana وجود داشته است.

دان اسمیت، یک تحلیلگر تحقیقاتی، با افشای چگونگی افزایش تعداد تراکنش‌های ناموفق در شبکه بلاک‌چین توسط ارسال کنندگان هرزنامه، به X (توئیتر سابق) گفت:

بطور میانگین هر کاربر کمتر از 50 txs ارسال می‌کند. در هر روز با نرخ شکست 8٪، از هر 10 txs حدودا یکی شکست می‌خورد. 97‌درصد از آدرس‌ها در این گروه قرار می‌گیرند و آنها به طور جمعی مسئول 0.6‌درصد از کل txs ناموفق هستند.

علاوه بر این، وی در مورد تعداد کمی از آدرس‌ها، احتمالاً ربات‌ها، که اکثر تراکنش‌های ناموفق را ایجاد کرده‌اند، افزود:

هر آدرسی که روزانه بیش از 5000 پیامک ارسال می‌کند، به وضوح یک ربات است. دیروز 879 آدرس وجود داشت که به این وضعیت رسیدند و باعث نرخ شکست 79‌درصدی از 95 درصد از کل تراکنش‌های ناموفق شدند.

این اولین باری نیست که مسائل اختلالات سولانا در کانون توجه قرار گرفته است. در 4 آوریل، سولانا با اختلالات قابل توجهی مواجه شد که در آن بیش از 75 درصد از تراکنش‌ها شکست خوردند.

به دنبال آن، Anza، به عنوان یک بازیگر نقش اصلی Solana، مشکلات مشتری را اعتبارسنجی QUIC و Agave عنوان کرد. آنها این مشکل را قبل از راه‌اندازی شبکه اصلی بر روی شبکه آزمایشی برطرف کردند. ولی به گفته تحلیلگران، افسوس که همه چیز بیهوده بود.

اسمیت با تمسخر نمودار ارائه شده توسط Blockworks گفت:

این نمودار تراکنش‌های حذف شده که اولا اشکال UX برای کل کاربران و دوم، یک مشکل واقعی برای عابر‌بانک Solana هستند را نشان نمی‌دهد.

داده ها

مت سورگ، سرپرست فناوری و محصول سولانا در دفاع از این موضوع، در وبلاگ خود پاسخ داد:

Solana یک پروتکل بسیار کارآمد است که تقریباً به سقف مقیاس‌پذیری خود نرسیده است.

در اینجا، شایان ذکر است که اسمیت بر این باور است که اگرچه تراکنش‌های ناموفق ممکن است برای ارزیابی فعالیت واقعی کاربر مرتبط نباشند، اما همچنان از دیدگاه فنی در درک ظرفیت و عملکرد شبکه مهم هستند.

همانطور که گفته شد، داده‌ها نشان می‌دهد که تعداد نظرات منفی درباره سولانا در رسانه‌های اجتماعی بیشتر از نظرات مثبت است. به بیان ساده، همه این مسائل ممکن است در نهایت تأثیر اجتماعی بر روی این شبکه بگذارد.

فعالیت اجتماعی

منبع : AMBCRYPTO

لینک خبر: سولانا هنوز به سقف مقیاس‌پذیری خود نرسیده است