فردا، 30 آوریل، مردم هنگ کنگ بالاخره به چیزی که مشتاقانه منتظر آن بودند، یعنی ETF‌های بیت کوین، دسترسی خواهند داشت. اینها مانند ابزارهای سرمایه‌گذاری هستند که خرید و فروش بیت کوین را برای افراد عادی آسان می‌کند. شرکت‌های بزرگ مالی از چین، به نام‌های HashKey Capital و Bosera، تقریباً آماده هستند تا ارائه این ETF‌ها را در هنگ کنگ آغاز کنند. اما سوال بزرگی که وجود دارد این است که آیا این ETF‌های بیت کوین هنگ کنگ به اندازه موارد موجود در ایالات متحده محبوب و موفق خواهند بود؟

راه‌اندازی ETF بیت کوین در هنگ کنگ

ویلی وو، تحلیلگر بیت کوین، معتقد است که علاقه‌مندان زیادی به بیت کوین در آسیا از جمله هنگ کنگ وجود دارد. در واقع، تعداد کاربران بیت کوین در آسیا حتی از مجموع ایالات متحده و اروپا بیشتر است! این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران آسیایی تأثیر زیادی بر بیت‌کوین دارند، حتی اگر آسیا از نظر فیزیکی کوچک‌تر از سایر مکان‌ها باشد. بنابراین، اگرچه هنگ کنگ در مقایسه با سایر بازارها کوچک است، اما همچنان می‌تواند تأثیر زیادی بر موفقیت بیت کوین داشته باشد.

جامعه ارزهای دیجیتال آسیایی در دنیای ارزهای دیجیتال بسیار فعال است. اما یک مشکل بزرگ با ETF های بیت کوین هنگ کنگ وجود دارد و این است که سرمایه‌گذاران چینی نمی‌توانند در آن شرکت کنند؛ زیرا چین قوانین سختگیرانه‌ای علیه دارایی‌های دیجیتال دارد. این بدان معنی است که بسیاری از افراد ثروتمند چینی نمی‌توانند در این ETF‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

برخی از تحلیلگران گفته‌اند که ETF‌های بیت کوین هنگ کنگ می‌تواند ۲۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جذب کند. با این حال، یک تحلیلگر بلومبرگ به نام اریک بالچوناس معتقد است که این تخمین بسیار بالاست و برآورد واقعی‌تر در حدود 1 میلیارد دلار است.

بالچوناس معتقد است که یک میلیارد دلار برای ETF‌های بیت کوین هنگ کنگ و اتریوم مبلغ خوبی است و رسیدن سریع به این هدف به بهبود سیستم‌هایی بستگی دارد که این سرمایه‌گذاری‌ها را مدیریت می‌کنند.

رقابت هنگ کنگ در آسیا

علاوه بر هنگ کنگ، سایر بازارهای مهم آسیایی مانند کره جنوبی و ژاپن نیز به فکر معرفی ETF بیت کوین خود هستند. این به این معنی است که اگرچه افراد زیادی در آسیا علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال هستند، ممکن است پول از این مکان‌ها وارد ETF‌های هنگ کنگ نشود.

با رقابت محلی و محدودیت‌های سرمایه‌گذاری چینی، جای سوال است که ETF بیت کوین هنگ کنگ در ابتدا چقدر پول جذب می‌کند. جاهای دیگر مانند استرالیا نیز در حال برنامه‌ریزی برای عرضه محصولات مشابه تا پایان سال هستند.

منبع: coingape

لینک مطلب: آیا ETF‌های بیت کوین در هنگ کنگ موفق خواهند بود؟