قیمتهای پیشنهادی و نقدینگی بالا در 58037 دلار مشاهده می‌شود و به نظر می‌رسد بیت کوین مجددا به58251 دلار برسد، اما معاملات در زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه این موضوع را بسیار ضعیف نشان می‌دهد.

هفته گذشته، قیمت بیت کوین (BTC) بین 54424 تا 58215 دلار بود، ولی در شروع هفته جدید، روند جالبی را نشان می‌دهد که بر مسیر بعدی آن می تواند تأثیر بگذارد.

 صلیب طلایی NVT مخفف Network Value to Transaction است که به عنوان یک شاخص اصلاح شده تعریف می‌شود و بیت کوین در پایین یا بالای آن اندازه‌گیری می‌شود.

وقتی ارزش این شاخص 2.20 یا بالاتر باشد، یعنی بیت کوین به بالای صفحه رسیده است و کاهش قیمت آن نزدیک است، تصویر زیر نشان می‌دهد که این اتفاق در دسامبر 2023، مارس 2024 و اخیراً در ماه مه رخ داده است.

نمودار 1بیت کوین به پایین ترین سطح نزدیک می شود

CryptoQuan، گزارش داد NVT Golden Crosst نشان می‌دهد که بیت کوین بیش از حد فروخته شده است، اگر NVT Golden Cross زیر 1.6- باشد، به این معنی است که BTC نزدیک کمترین قیمت است یا به پایین‌ترین قیمت رسیده است.

در حال حاضر، این شاخص  در 1.39- قرار دارد که نشانه گران‌فروشی است. این فشار فروش می‌تواند مربوط به حرکت اخیر صرافی Gox باشد. علاوه بر آن، نقل و انتقالات متعدد دولت آلمان نیز در این امر نقش داشته است. با این حال، بیت کوین ممکن است در مسیر بهبود باشد، زیرا فروش بیش از حد می‌تواند نشان‌دهنده بازگشت مجدد باشد

BeInCrypto، پس از بررسی عمق بازار زنجیره‌ای Exchang کشف کرد که فعالان بازار در صف خرید بیت کوین با قیمت‌های تخفیفی فعلی هستند.

طبق گفته IntoTheBlock، شرکت‌کنندگان برای خرید 22075 بیت کوین با قیمت متوسط ​​55671 پیشنهاد داده‌اند. در صورتی که، کل ارزش بیت کوینی که قرار است تخلیه شود 11514 بیت کوین با قیمت متوسط ​​55673 دلار است.

نمودار2 بیت کوین به پایین ترین سطح خود نزدیک میشود

IntoTheBlock  گزارش داد که قیمت بیت کوین ممکن است از رکود فرار کند و برخی از ضررهای اخیر خود را جبران کند.

هم اکنون، بیت کوین با قیمت 56752 دلار معامله می‌شود ولی، Liquidation Heatmap نشان می‌دهد که قیمت در کوتاه‌مدت می‌تواند بالاتر برود و بیت کوین دیگر سقوط نمی‌کند.

Liquidations Heatmap از رنگ‌های متنوع برای سنجش مقدار سفارشات خرید و فروش در بازار استفاده می‌کند، رنگ‌های سردتر مانند بنفش سطح فعالیت پایین را نشان می‌دهد اما وقتی رنگ‌هایی مانند سبز یا زرد ظاهر می‌شوند، یعنی نقدینگی در سطح قیمت متمرکز شده است و فعالیت افزایش یافته است.

با تجزیه و تحلیل نقشه حرارتی، می‌توان مناطق بالقوه مورد علاقه، مقاومت و سطوح پشتیبانی را شناسایی کرد.

به گفته Coinglass، سطح نقدینگی بالایی در 57516 دلار و دیگری در 58037 دلار وجود دارد که این سطح بالای نقدینگی می‌تواند قیمت بیت کوین را در این مناطق افزایش دهد.

نمودار3 بیت کوین به پایین ترین سطح خود نزدیک میشود

شاخص قدرت نسبی (RSI) که حرکت را اندازه‌گیری می‌کند نیز از این پتانسیل پشتیبانی می‌کند. این نرخ در نمودار روزانه BTC/USD ، روی 34.61 قرار دارد. هنگامی که رقم این شاخص زیر 30 باشد، فروش بیش از حد می شود و وقتی بالای 70 باشد، خرید بیش از حد است.

بنابراین، موقعیت RSI حاکی از آن است که بیت کوین منطقه اشباع فروش را ترک کرده است و به بهبود قابل توجهی می‌رسد. با توجه به موقعیتهای فیبوناچی Retracements، که نقاط حمایت و مقاومت را مشخص می کند، BTC اگر بتواند از 57016 دلار عبور کند ممکن است به 58.251 دلار برسد .

نمودار4 بیت کوین به پایین ترین سطح خود نزدیک میشود

TradingView بیان کرد که RektCapital، یک تحلیلگر مستعار در X، نیز در مورد قیمت بیت کوین گفته است ممکن است بیت کوین از معاملات جانبی خارج شده باشد. Rekt Capital، نوشت که بیت کوین در آستانه اجرای اولین شمع هفتگی خود در زیر محدوده پایین دخیره مجدد است که برای اولین بار در چهار ماه اخیر از این محدوده بیشتر شده است.

با این حال، همچنان زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA) معامله می‌شود که برای تعیین نقاط قوت یا ضعف یک روند را در تغییرات قیمت دنبال می‌کند.

اگر قیمت بیت کوین بالاتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه باشد، نشانه یک روند صعودی ثابت است. با این حال، تا زمانی که زیر آستانه حرکت کند، خطر بازگشت به 55019 دلار را در پی دارد.

منبع خبر: beincrypto

لینک مطلب: قیمت بیت کوین به پایین‌ترین سطح خود نزدیک می‌شود

.