بر اساس آخرین اخبار ارز دیجیتال، در تاریخ 7 اکتبر، وب سایت ضد کلاهبرداری Scam Sniffer با انتشار یک اسکرین شات حاوی پیامی  از جانب هکرها بر روی سایت خود اعلام کرد هکرها قصد دارند تمرکز خود را از دارندگان کیف پول‌های حاوی ارز دیجیتال تون کوین (TON) به سمت دارندگان کیف پول‌های حاوی ارز دیجیتال بیت کوین (BTC) منعطف کنند.

در پیام هکرها گفته شده که در جامعه TON به اندازه کافی نهنگ‌های ارز دیجیتال وجود ندارد و این برای کسب‌وکارشان خوب نیست!!

هکرها در این پیام نوشتنده‌ اند: “به دلیل نبودن نهنگ‌ها در میان دارندگان ارز دیجیتال TON و کوچک بودن جامعه این شبکه، ما تعطیل می‌کنیم”.

این سرویس هکری که کارش خالی کردن کیف‌های پول ارز دیجیتال است، به کاربرانش پیشنهاد کرد که به جای تون کوین (TON)، بیت‌کوین (BTC) تخلیه کنند.

در این اعلامیه، هکرها به کاربران سرویس خود گفتند که اگر از تخلیه ارز تون لذت برده‌اند، از تخلیه بیت‌کوین هم لذت خواهند برد!

همچنین اعلام کردند که سرویس تخلیه مبتنی بر TON دیگر باز نخواهد گشت.

از ماه ژوئن، هکرها به شبکه TON توجه نشان داده بودند زیرا عقیده داشتند که ارزش زیادی در TON جریان دارد. به طوری که یک هکر از این سرویس در شبکه TON  شناسایی شد که با یک تراکنش جعلی ۵۰۰۰ دلاری USDT کاربران را فریب می‌داد.

این کلاهبردار از قابلیت پیام ‌دهی در تراکنش‌های TON استفاده می‌کرد که به کاربران امکان می‌داد پیامی سفارشی به تراکنش اضافه کنند. به این ترتیب هدف واقعی تراکنش‌ها را مخفی می‌شد.

در این پیام‌ها نوشته شده بود “۵۰۰۰ USDT دریافت کنید” و دکمه‌ای برای “تأیید” وجود داشت. وقتی کاربر تراکنش را تأیید می‌کرد، تخلیه توکن‌ها آغاز می‌شد.

در ماه مه، Scam Sniffer اعلام کرد که این ترفند باعث تخلیه ۲۲,۰۰۰ توکن Toncoin به ارزش بیش از ۱۵۰,۰۰۰ دلار شده است.

در سپتامبر نیز کلاهبردارهای فیشینگ، ۴۶ میلیون دلار ارز دیجیتال را تخلیه کردند. طبق داده‌های Scam Sniffer، حدود ۱۰۸۰۰ نفر قربانی حملات فیشینگ شدند و حدود ۴۶/۶ میلیون دلار دارایی بصورت ارز دیجیتال به دلیل این حملات از دست رفت. بیشترین خسارت مربوط به یک تراکنش فیشینگ بود که بیش از ۳۲ میلیون دلار ارز دیجیتال را تخلیه کرد. در این حملات، کلاهبرداران دارندگان ارزهای دیجیتال را فریب می‌دادند تا کیف پول‌های خود را به سرویس‌های جعلی متصل کنند و در نهایت به همین سادگی بدون نیاز به احراز هویت اضافی، دارایی‌های آن‌ها را برداشت می‌شد.