بر اساس آخرین اخبار ارز دیجیتال، بانک SIAM (SCB) تایلند، که در سال ۱۹۰۷ تأسیس شده است و نخستین بانک در بین کشورهای جنوب شرقی آسیا محسوب می‌شود به تازگی با انتشار خبری از همکاری خود با شرکت (Lightnet) جهت ارائه خدمات انتقال و پرداخت پول با استفاده از استیبل کوین‌ها به مشتریان خود خبر داد.


پشتیبانی از خدمات استیبل کوین به مشتریان SIAM این امکان را می‌دهد تا علاوه بر کاهش هزینه‌های تراکنش به صورت ۲۴ ساعته و هفت روز هفته قادر به انجام تراکنش باشند.
کاهش هزینه‌های تراکنش، استیبل کوین‌ها را به گزینه‌ای جذاب برای کسانی که تراکنش‌های ارزی انجام می‌دهند تبدیل می‌کند.

Tridbodi Arunanondcha، مدیرعامل لایت ‌نت، با اشاره به مزایای معادل‌های توکن ‌شده ارزهای فیات برای مشتریان افزود:
“این پروژه استفاده از خدمات مالی را توسعه می‌دهد، زیرا نیاز به هزینه کمتری برای هر تراکنش وجود دارد. علاوه بر این، پروژه امتیازات ویژه‌ای را برای مشتریان خرد، شرکت‌ها و مؤسسات فراهم می‌کند.”

خدمات جدید استیبل کوین بانک از طریق برنامه نظارتی بانک مرکزی تایلند برای نقل و انتقال دارایی‌های دیجیتال مؤسسات مالی با محدودیت‌های کمتر و بدون نگرانی از دعاوی حقوقی در حال تست است.

در همین رابطه سناتور Hagerty آینده قانون شفافیت استیبل کوین‌ها در سال ۲۰۲۴ را این گونه معرفی کرد:

استیبل کوین‌ها به ابزار حفظ ارزش در کشورهای در حال توسعه تبدیل خواهند شد. استیبل کوین‌های مبتنی بر دلار آمریکا به طور فزاینده‌ای توسط مردم کشورهای در حال توسعه به عنوان ابزار حفظ ارزش استفاده می‌شوند، چرا که آن‌ها برای حفظ قدرت خرید در برابر کاهش سریع ارزش ارزهای محلی در برابر دلار گزینه مناسبی هستند.

نمودار استفاده از استیبل کوین‌ها در خبر siam

گزارش اخیر شرکت Chainalysis نشان داد که استیبل کوین‌ها هم اکنون حدود ۴۳ درصد از حجم کل تراکنش‌های رمز نگاری در منطقه زیر صحرای آفریقا را تشکیل می‌دهند. Jardine Eric، مدیر تحقیقات جرایم سایبری در Chainalysis، به Cointelegraph گفت که رابطه مستقیمی بین کاهش ارزش ارز و استفاده از استیبل کوین‌ها وجود دارد.
داده‌های جمع آوری شده از آمریکای لاتین نیز این یافته‌ها را تأیید می‌کند. در ونزوئلا، جایی که کاهش ارزش ارز بسیار شدید است، پرداخت‌های رمز نگاری شده در سال ۲۰۲۳ حدود ۹ درصد از کل حواله‌ها را تشکیل می‌دهد.


طبق گزارشChainalysis، بیش از ۵۰ درصد از دارایی‌های دیجیتالی که به عنوان حواله به ونزوئلا ارسال شده‌اند، استیبل کوین بوده‌اند. این روند در آرژانتین، کلمبیا، برزیل و مکزیک نیز دیده می‌شود.
در مارس ۲۰۲۴، شرکت Mastercard گزارشی منتشر کرد که در آن حواله‌های ارسالی به آمریکای جنوبی را تحلیل کرده و نشان داد که این حواله‌ها سریع‌تر از هر منطقه دیگری در جهان در حال رشد هستند.
این شرکت کارت اعتباری پیش‌ بینی کرد که دارایی‌های مبتنی بر بلاک چین مانند استیبل کوین‌ها همچنان سهم بازار را افزایش داده و اقتصاد را به سمت دیجیتالی‌تر شدن پیش می‌برند.