بر اساس آخرین اخبار ارز دیجیتال، صندوق‌ EFT بیت کوین iShares Bitcoin Trust) IBIT) شرکت BlackRock به همراه صندوق FBTC (Fidelity Wise Origin Bitcoin Fund) تنها صندوق‌های ETF بودند که افزایش جذب سرمایه داشتند و سایر صندوق‌ها یا خروج سرمایه داشته یا سرمایه آن‌ها تغییری نکرد.

این افزایش سرمایه گذاری تحت شرایطی صورت گرفت که نرخ بیت کوین فقط در یک روز 3 درصد کاهش داشت و طبق آمار، فقط صندوق‌های IBIT حدود 329 میلیون دلار و FBTC حدود 5.9 میلیون دلار افزایش سرمایه گذاری را تجربه کردند.

جالب‌تر این که طبق داده‌های Farside Investors این سومین بار در طی چهار روز معاملاتی گذشته بود که BlackRock بیش از ۳۰۰ میلیون دلار ورودی داشت!

آمار ETF بیت کوین

 صندوق IBIT شرکت BlackRock همچنان پیشتاز همه صندوق‌های ETF بیت‌ کوین است و در تاریخ ۲۱ اکتبر از مرز ۲۳ میلیارد دلار ورودی خالص عبور کرد.
اریک بالچوناس تحلیل‌ گر ETF در بلومبرگ نیز، صندوق IBIT را سومین صندوق برتر از نظر جذب سرمایه در سال 2024 معرفی کرد.

لازم به ذکر است که قیمت بیت ‌کوین در تاریخ ۲۱ اکتبر پس از این‌ که نتوانست مقاومت قیمت ۷۰,۰۰۰ دلار را بشکند، ۳.۲۵٪ کاهش یافت و در پایین‌ترین سطح روزانه به ۶۶,۹۷۵ دلار رسید.
این کاهش، اصلاحی بود از افزایش ۱۰ روزه قیمت که طی آن بیت ‌کوین از ۵۹,۰۰۰ دلار به ۶۹,۱۳۰ دلار رسید.

یک تریدر کریپتو به نام Jelle در رابطه با قیمت بیت کوین اظهار داشت، انتظار کاهش قیمت را داشتیم و این موضوع عجیبی نیست!

سایر تریدرهای کریپتو مانند Emperor نیز پیش‌ بینی کردند، پس از این که در تاریخ ۲۰ اکتبر بیت کوین بالاترین قیمت هفتگی در پنج ماه گذشته را ثبت کرد، ممکن است به محدوده ۶۲,۰۰۰ دلار برسد.

افزایش قیمت بیت ‌کوین بین ۱۱ تا ۲۱ اکتبر عمدتاً به دلیل گمانه ‌زنی تریدرها درباره انتخابات آینده ایالات متحده بود.

در همین حال، کل ورودی خالص صندوق‌های ETF بیت‌ کوین با احتساب بیش از ۲۰ میلیارد دلار خروج از GBTC به ۲۱.۲ میلیارد دلار رسیده است.

در حال حاضر و در زمان انتشار این خبر بیت‌ کوین با قیمت ۶۷,۳۶۰ دلار معامله می‌شود که طی ۲۴ ساعت گذشته ۲.۲٪ کاهش داشته است.