بر اساس آخرین اخبار ارز دیجیتال، کارگردان فیلم “روز استقلال”، Roland Emmerich در حال ساخت و توسعه یک بازی سریالی آنلاین بر اساس بازی‌های Web3 است.

Marco Weber، تهیه کننده این بازی در مصاحبه‌ای با Variety گفت: «نگرش ما با فلسفه کلی بازی هماهنگ است و هدف ما نیز این است که بتوانیم بخش بزرگی از بودجه را خودمان از طریق اقتصاد و NFT (توکن غیر قابل تعویض) خود تأمین کنیم.»

“ملت فضایی” یک بازی آنلاین چند نفره گسترده (MMO) است که در آن بازیکنان نقش کاپیتان‌های سفینه فضایی خود را بازی می‌کنند. این بازی با فناوری Web3 و بلاک چین ساخته شده است، که به بازیکنان اجازه می‌دهد در یک اقتصاد مبتنی بر NFTها شرکت کنند که قابل خرید، فروش و معامله در داخل بازی هستند.

Space Nation Inc شرکت سازنده این بازی، توسط Emmerich،Weber و Jerome Wu (مدیر پروژه سابق در Blizzard Activision) و توسعه‌ دهنده بازی تونی تانگ تأسیس شده است.
در خصوص سوابق کاری Roland Emmerich نیز می‌توان به ساخت فیلم‌های برجسته‌ای نظیر “روز استقلال”، “2012”، “روز پس از فردا” و “گودزیلا” (در سال 1998) اشاره کرد که همگی جزو پر فروش‌ترین فیلم‌های زمان خود بوده‌اند و این خود گویای جذابیت‌های بازی در حال توسعه این کارگردان هالیوودی است.

این پروژه در ابتدای کار۵۰ میلیون دلار برای ساخت این بازی تحت وب با کیفیت بالا سرمایه جذب کرده و از همان ابتدا به عنوان یک پلتفرم چند رسانه‌ای (ترنس‌ مدیا) طراحی شده است.

شرکت Space Nation Inc، با چنین سمت و سویی توانسته چند قسمت کوتاه را با حضور یکی از شخصیت‌های بازی به نام “زویی” تولید کرده و بازی را به صورت آزمایشی راه‌اندازی کند. نسخه آزمایشی این بازی، هم ‌اکنون برای دانلود روی رایانه‌های شخصی در دسترس است.
با توجه به سابقه هالیوودی، سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیون دلاری و نقشه راه بلند پروازانه، “ملت فضایی” به یکی از تولیدات برجسته در فضای بازی‌های Web3 تبدیل شده است. اما در کل استفاده از NFTها در بازی‌های آنلاین چند نفره هنوز برای گیمرهای حرفه‌ای جذابیت چندانی نداشته است.

نمایی از بازی ملت فضایی


ژانر “اپرای فضایی” که “ملت فضایی” در آن اجرا می‌شود، در حال حاضر تحت سلطه بازی‌هایی مانند “Eve Online” و تا حدی نیز

“No Man’s Sky” است.

بازی “Eve Frontier” نیز دارای اقتصادی مبتنی بر بلاک چین است و به بازیکنان اجازه می‌دهد ارزهای دیجیتال خود را تولید کنند.