در حالی که ایالات متحده همچنان به دنبال بررسی چارچوب قانونی مناسب برای صنعت ارزهای دیجیتال است، دو سناتور اکنون به دنبال معافیت مالیاتی سرمایه‌گذاران رمزارز برای تراکنش‌های زیر 50 دلار هستند.

طبق گزارش CoinDesk در 26 جولای، سناتور پاتریک تومی از پنسیلوانیا و همتای او، Kyrsten Sinema، سناتور آریزونا، لایحه‌ای را در کنگره ارائه کردند. در این لایحه لزوم گزارش تراکنش‌های رمزنگاری‌شده با مقدار کمتر از 50 دلار از بین می‌رود.

لایحه به نام «قانون عادلانه مالیات ارز مجازی» ثبت شد. این لایحه با معافیت از مالیات تراکنش‌های شخصی کوچک مانند خرید یک فنجان قهوه، هدفش این است که «استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان پرداخت روزانه را برای آمریکایی‌ها آسان‌تر کند.»

جالب اینجاست که لایحه مشابهی که حداقل گزارش را 200 دلار تعیین می‌کرد، در دو جلسه گذشته کنگره در مجلس بوده است.

مشکل پذیرش کریپتو با قوانین موجود

ارزهای دیجیتال پتانسیل وارد شدن به زندگی روزمره آمریکایی‌ها را دارند و استفاده از آنها باید شفاف باشد.

سناتور تومی گفت: «ارزهای دیجیتال این پتانسیل را دارند که به بخشی منظم از زندگی روزمره آمریکایی تبدیل شوند. اما روش مالیاتی کنونی ما مانع این امر می‌شود.»

خدمات درآمد داخلی (IRS) موضعی قوی در مورد ارزهای رمزنگاری گرفته‌اند. به طوری که هرگونه سود یا ضرر سرمایه باید گزارش شود.

پیش‌نویس لایحه قبلاً از سوی اعضای کلیدی مربوط به کریپتو از جمله Coin Center تأیید شده است. به گفته مدیرعامل Coin Center، در صورت تصویب این لایحه، استفاده از رمزارز در پرداخت‌های خرده‌فروشی، خدمات اشتراک و تراکنش‌های خرد تقویت می‌شود.

این لایحه بخشی از تعهد تومی برای کمک به صنعت کریپتو با استفاده از موقعیت خود در سنا قبل از بازنشستگی است. این قانونگذار اخیراً نظرات خود را در مورد مقررات استیبل‌کوین‌ها به اشتراک گذاشت. تومی گفت استیبل‌کوین‌ها باید زیر نظر یک قانون از فدرال جدید باشند و توسط این قانون صادرکنندگان بتوانند در کنار موسسات سپرده‌گذاری سنتی تجارت کنند.

تعویق بررسی این لایحه

تصویب این لایحه احتمالاً به تعویق خواهد افتاد. دلیل این موضوع این است که کنگره در ماه اوت و قبل از انتخابات میان دوره‌ای به تعطیلات طولانی می‌رود.

با این حال، کنگره در حال بررسی سایر لوایح مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال است. این لایحه همچنین حاوی بندی برای پاکسازی معاملات سطح پایین از نگرانی‌های مالیاتی است.

به نظر شما لایحه معافیت مالیاتی سرمایه‌گذاران رمزارز تصویب خواهد شد؟

منبع: finbold.com