از زمانی که کوان در مارس ۲۰۲۳ دستگیر شد، ایالات‌ متحده و کره‌ جنوبی در تلاش برای استرداد او می‌باشند. دادستان‌های ایالات‌ متحده آمریکا به آخرین حکم دادگاه عالی مونته‌نگرو که “دو کوان” را به سمت کره‌ جنوبی استرداد کند، اعتراض خواهند کرد.

وزارت دادگستری ایالات‌ متحده آمریکا (DOJ) در گزارش ۷ مارس خود به بلومبرگ گفته‌ است که طبق توافقات بین‌المللی و دوجانبه و قوانین مونته‌نگرو، به استرداد کوان ادامه می‌دهد. ایالات‌ متحده از همکاری مقامات مونته‌نگرو از اینکه همه افراد تابع قانون هستند، قدردانی می‌کند.

کره‌ جنوبی و آمریکا در مارس ۲۰۲۳ درخواست استرداد کوان را مطرح کردند اما از آن زمان بر سر اینکه کدامیک پیروز می‌شوند، در حال کشمکش هستند. کوان که به عنوان مدیرعامل ترا فعالیت می‌کرد، قرار بود پس از حکم ۲۱ فوریه دادگاه عالی در پودگوریکا به آمریکا مسترد شود.

با این‌حال دو‌هفته بعد، دادگاه استیناف مونته‌نگرو به “نقض قابل توجه مفاد آیین دادرسی کیفری” اشاره کرد و تصمیم گرفت حکم دادگاه بدوی را لغو کند و کوان را به کشور کره‌ جنوبی بازگرداند.

دستگیری دو کوان مدیرعامل ترا

براساس سیستم قضایی مونته‌نگرو، آمریکا می‌تواند به دیوان عالی مونته‌نگرو که بالاتر از دادگاه استیناف مونته‌نگرو به عنوان عالی‌ترین دادگاه در این کشور قرار دارد، شکایت کند.

کوان با هشت اتهام در ایالات‌ متحده مواجه است، از جمله کلاهبرداری و دستکاری در بازار ناشی از سقوط 40 میلیارد دلاری اکوسیستم Terra. در کره‌ جنوبی نیز او با اتهامات کلاهبرداری و نقض قانون بازار سرمایه در کره‌ جنوبی مواجه است.

وکلای کوان پیش از این اعلام کرده‌ بودند که او ترجیح می‌دهد به کره‌ جنوبی مسترد شود تا به خانواده‌اش نزدیکتر باشد، جایی که گفته می‌شود او با ۴۰ سال زندان مواجه است.

منبع خبر: cointelegraph

لینک مطلب: دادستان‌های ایالات‌ متحده به کشمکش‌ برای استرداد Do Kwon’s ادامه می‌دهند