نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بار دیگر حمایت خود از ارزهای دیجیتال و تایید ایلان ماسک میلیاردر حوزه فناوری، برای تشکیل یک کارگروه جدید دولتی اعلام کرد. وی در تاریخ ۵ سپتامبر در باشگاه اقتصادی نیویورک، حمایت خود از صنعت دارایی‌های دیجیتال را تکرار کرد. او گفت که اگر انتخاب شود، برای هر قانون جدید، حداقل ده قانون قدیمی را حذف خواهد کرد.

طبق اخبار ارز دیجیتال، ایلان ماسک نیز در پیامی در تاریخ ۶ سپتامبر در شبکه اجتماعی X این موضوع را تایید کرد و گفت: «این کار ضروری است» و این اقدام رفاه بزرگی را برای آمریکا به ارمغان خواهد آورد و اگر فرصتش پیش بیاید، مشتاقم که به آمریکا خدمت کنم. بدون حقوق، بدون عنوان، بدون نیاز به هیچگونه تقدیر.

ایلان ماسک

ترامپ اعلام کرد که ایلان ماسک قبول کرده است اگر وقت داشته باشد، رهبری این کارگروه جدید را بر عهده بگیرد و او را برای این کار مناسب دانست.

رئیس جمهورسابق آمریکا همچنین از ایلان ماسک، به خاطر اعلام آمادگی خود تشکر کرد و گفت: من کمیسیونی برای بررسی کارآیی دولت تشکیل می‌دهم که وظیفه آن بررسی کامل مالی و عملکرد دولت فدرال و ارائه پیشنهادات برای اصلاحات اساسی خواهد بود.

لکس فریدمن، دانشمند علوم کامپیوتر و پادکستر روسی-آمریکایی، گفت: امیدوارم هرکس که برنده شود، هریس یا ترامپ، پیشنهاد شما برای افزایش کارآیی دولت را بپذیرد.

ترامپ اعلام کرد که یکی از اولین وظایف این کمیسیون جدید تهیه برنامه‌ای برای حذف کامل کلاهبرداری و پرداخت‌های نادرست در عرض شش ماه است که با انجام این کار تریلیون‌ها دلار صرفه‌جویی خواهد کرد در حالی که در خدمات فعلی، تریلیون‌ها دلار هدر می‌رود و کسی نمی‌داند کجا رفته است و در همین خصوص دفتر حسابرسی دولت آمریکا گزارش کرده که سازمان‌های فدرال در سال ۲۰۲۳ حدود ۲۳۶ میلیارد دلار پرداخت نادرست داشته‌اند و مجموع این پرداخت‌ها از سال  ۲۰۰۳ تا کنون به حدود ۲.۷ تریلیون دلار رسیده است.

او در این کمپین به عنوان یک نامزد حامی ارزهای دیجیتال ظاهر شده و به دنبال جلب حمایت رای ‌دهندگان علاقه ‌مند به این حوزه است. همچنین گزارش شده که خانواده ترامپ پروژه‌ای مرتبط با امورمالی غیرمتمرکز (DeFi) دارند که قصد دارد استفاده از استیبل ‌کوین‌های متصل به دلار را گسترش دهد، هرچند اطلاعات زیادی درباره این پروژه در دست نیست.