شبکه اجتماعی Damus در توییتی تاکید کرد که قابلیتی وجود خواهد داشت تا کاربران بتوانند ساتوشی کسب کنند.

این امکان قرار است به زودی به بازار عرضه شود. این پست 118 هزار تایید کسب کرد که حدود 40 دلار دریافت کرد. داموس خود را به عنوان یک شبکه اجتماعی تحت کنترل کاربران معرفی می‌کند و به شرکت‌های متمرکز متکی نیست.

این برنامه بر روی ( Nostr ( Notes and other Stuff Transmitted by Relays یک شبکه غیرمتمرکز که امکان ارسال پیام‌های خصوصی سرتاسر جهان را فراهم می‌کند، ساخته شده است. هیچ سروری در شبکه آن وجود ندارد.

در عوض، پروتکل از شبکه‌های غیرمتمرکز برای توزیع پیام‌ها استفاده می‌کند. اعضای مختلف جامعه هیجان خود را در مورد ویژگی جدید Damus ابراز کردند و برخی حتی تا آنجا پیش رفتند که Nostr را به عنوان “آینده کسب درآمد” توصیف کردند.

جک‌دورسی، مدیر عامل سابق توییتر نیز با ارائه بودجه به توسعه‌دهندگان این پروژه، از Nostr حمایت کرده است. در 16 دسامبر، جک‌دورسی گفت که 14 بیت کوین، که در آن زمان حدود 250.000 دلار بود، برای حمایت از توسعه شبکه اجتماعی غیرمتمرکز اهدا کرد. در1 فوریه 2023، Damus به صورت زنده در فروشگاه App Apple منتشر شد و برای کاربران آیفون برای دانلود در دسترس قرار گرفت.

پس از این، جک دورسی نیز این خبر را از طریق حساب توییتر خود به اشتراک گذاشت و این به روزرسانی را به عنوان یک نقطه عطف جدید برای پروتکل‌های منبع باز توصیف کرد. به دنبال انتشار یک تحقیق داخلی به رهبری ایلان ماسک بود که مسائل مربوط به سانسور را در توییتر برجسته کرد. جک دورسی راه‌حل‌های بالقوه برای مسائلی مانند انعطاف‌پذیری از کنترل شرکت‌ها یا دولت را برجسته کرد و حق حذف محتوا را به نویسندگان و اجرای تعدیل الگوریتمی واگذار کرد.

منبع: cointelegraph