بالاخره بازپرداخت کامل بدهی MakerDAO توسط سلسیوس انجام شد و این شرکت توانست وثیقه 21962 WBTC خود را آزاد کند.

41 میلیون دلار برای آزاد کردن 456 میلیون دلار

شرکت سلسیوس بالاخره بدهی خود به MakerDAO را پرداخت کرد. داده‌های Etherscan نشان می‌دهد که کیف پولی که متعلق به شرکت وام‌دهنده ارزهای دیجیتال است، امروز به طور کامل بدهی ۴۱ میلیون دلاری را با ارز DAI پرداخت. تا وثیقه خود به ارزش ۲۱۹۶۲ WBTC (به ارزش حدود ۴۵۶ میلیون دلار) را آزاد کند. کیف پول اندکی پس از پرداخت بدهی، صندوق MakerDAO را بست.

MakerDAO یک پروتکل DeFi است که به کاربران امکان می‌دهد هنگام واریز وثیقه، استیبل کوین DAI را ضرب کنند. سلسیوس یک پلتفرم به اصطلاح “CeDeFi” است که به عنوان یک واسطه برای مشتریان عمل می‌کند و از فرصت‌های موجود در پروتکل های DeFi مانند MakerDAO استفاده می‌کند. سلسیوس و چندین وام‌دهنده بزرگ ارزهای دیجیتال در هفته‌های اخیر پس از فروپاشی Terra، رکود در بازار و از بین رفتن صندوق تامینی کریپتو Three Arrows Capital، از مشکلات عمده نقدینگی رنج می‌برند.

کل ارزش افزوده شده به خزانه در طول زمان 1.8 میلیارد دلار بود، در حالی که کل ارزش بازیابی شده حدود 757 میلیون دلار بود. این به این دلیل بود که سلسیوس مجبور شد برای جلوگیری از انحلال، DAI را بازپرداخت کند و بیت کوین نیز از زمانی که خزانه باز شد قیمتش کاهش یافت. اگر سلسیوس امروز WBTC خود را بفروشد، تقریباً یک میلیارد دلار ضرر در استراتژی وام دهی MakerDAO خود خواهد داشت. جالب اینجاست که سلسیوس 24462.6 WBTC را مدت کوتاهی پس از آزاد شدن آن به صرافی ارز دیجیتال FTX منتقل کرد.

سلسیوس ماه گذشته برداشت مشتریان را متوقف کرد تا به مرور زمان در موقعیت بهتری قرار گیرد و به تعهدات برداشت خود عمل کند. از آن زمان به بعد مشاورانی را برای کمک به مقابله با ورشکستگی بالقوه استخدام کرده است. اکنون توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار و همچنین تنظیم‌کننده‌های چهار ایالت مختلف ایالات متحده تحت بررسی است.

به نظر شما خبر باز پرداخت کامل بدهی MakerDAO توسط سلسیوس می‌تواند تاثیری بر قیمتهای ارز دیجیتال داشته باشد؟

منبع: cryptobriefing.com