طی آخرین اخبار بازار ارز دیجیتال، فیلیپ لو، رئیس بانک مرکزی استرالیا در یک رویداد G20 گفت که توکن‌های صادر شده در استرالیا می‌توانند بهتر از ارزهای دیجیتال بانک مرکزی باشند.

نظرسنجی اخیر بانک برای تسویه حساب‌های بین‌المللی نشان داد که 90 درصد بانک‌های مرکزی در سطح جهان در مسیر ارز دیجیتال صادر شده توسط بانک مرکزی هستند. برخی هنوز در مرحله تحقیق هستند. برخی هم در مرحله آزمایشی هستند؛ در حالی که برخی برای استفاده عمده فروشی یا خرده فروشی عرضه شده‌اند. توکن‌های عمده فروشی بین بانک‌ها مبادله می‌شوند، در حالی که مصرف کنندگان از توکن‌های خرده فروشی استفاده می‌کنند.

نمونه‌هایی از توکن‌های صادر شده در استرالیا به صورت خصوصی عبارتند از USDT صادر شده توسط Tether ،USDC صادر شده توسط Circle و Pax Dollar صادر شده توسط The Paxos Trust. صادرکنندگان توکن‌های خصوصی باید ذخایری داشته باشند که امکان عرضه یک دلار آمریکا را برای هر توکن بازخرید شده فراهم کند.

محتاط شدن رگولاتورها در مورد استیبل‌کوین‌ها

پس از فروپاشی استیبل‌کوین TerraUSD، رگولاتورها در مورد استیبل‌کوین‌ها، به ویژه نوع الگوریتمی، نگران شده‌اند. قانون نوآوری مالی که توسط سناتور سینتیا لومیس (R-Wyo) و Kirsten Gillibrand (D-N.Y.) وضع شده است، تنها اجازه انتشار یک استیبل‌کوین با پشتوانه ذخایر کافی را می‌دهد.

لو گفت که توکن‌های صادر شده در استرالیا باید توسط دولت پشتیبانی شوند و سپرده‌گذاری در ناشران از جمله Circle باید مانند سپرده‌های بانکی تنظیم شود. لو معتقد است که مسیر خصوصی بهتر از ارز دیجیتال بانک مرکزی است. مشروط بر اینکه مقررات بتواند ادامه یابد. او معتقد است که بخش خصوصی در ارائه ویژگی‌های پیشگام برای توکن‌ها بهتر عمل می‌کند و راه‌اندازی CBDC برای بانک مرکزی هزینه‌بر خواهد بود.

مدیر عامل اداره مالی هنگ کنگ، ادی یو، با حمایت از توکن‌های صادر شده در استرالیا موافقت کرد. او گفت که بررسی دقیق‌تر استیبل کوین‌ها می‌تواند به جلوگیری از فاجعه‌ها در فضای DeFi کمک کند. زیرا استیبل‌کوین‌ها اغلب برای خرید توکن‌های رمزنگاری دیگر استفاده می‌شوند. سپس در فعالیت‌های مالی غیرمتمرکز استفاده خواهند شد. Yue گفت: “بهتر است استیبل‌کوین‌ها را تنظیم کنیم تا فضای DeFi و محصولات مرتبط با آن.”

وضع قوانین جدید برای کشورهای G20

در 11 جولای، هیئت امور مالی گروه 20 اقتصاد اعلام کرد که قوانین جدیدی را برای ارزهای دیجیتال در اکتبر 2022 وضع خواهد کرد. این قوانین شامل توکن‌های صادر شده در استرالیا خواهد شد. FSB متشکل از رگولاتورها، مقامات خزانه‌داری و بانک مرکزی است. تا کنون از طریق نظارت بر این بخش، قرار گرفتن در معرض کریپتو را محدود کرده است. اما فروپاشی اخیر استیبل‌کوین TerraUSD و شکست بازار ارزهای دیجیتال، خطرات سیستماتیکی را متوجه این سیستم مالی گسترده‌تر کرده است.

آیا برتری توکن‌های صادر شده خصوصی در استرالیا پایدار خواهد بود؟

منبع: beincrypto.com