FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

اساساً، شت کوین اصطلاحی است که به ارزهای رمزپایه‌ای با ارزش کم یا بدون ارزش اشاره دارند. این نوع ارز ها هیچ هدف فوری یا قابل فهمی ندارند. آنها اغلب برای توصیف ارزهای رمزپایه‌ای استفاده می‌شوند که پس از محبوبیت بیت‌کوین ساخته شده اند، مانند سکه دوج‌کوین یا شیبا اینو.

شت‌کوین چیست؟

شت کوین اصطلاحی برای توصیف آلت‌کوین‌های بی ارزش شده است. ممکن است ارزش شت‌کوین از بین برود زیرا ممکن است خود آلت‌کوین با حسن نیت ایجاد نشده باشد یا قیمت آن بر اساس حدس و گمان بوده باشد.

نکته جالب این است که ارزهای شیت کوین اغلب به عنوان سرمایه گذاری بد در نظر گرفته می‌شوند، زیرا قیمت آنها معمولاً براساس حدس و گمان است.

تاریخچه شت‌کوین

دقیقاً مشخص نیست که اصطلاح شت‌کوین از چه تاریخی محبوب شد؛ اما می‌توان گفت که این اصطلاح چیزی در حدود یک سال بعد از عرضه بیت‌کوین بر سر زبان‌ها افتاد. زمانی که قیمت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۷ به شدت افزایشی شد، در آن زمان به علت افزایش عجیب قیمت ارزها دیگر شاهد استفاده از گفتار شت‌کوین نبودیم، اما در حال حاضر و با توجه به زیان رخ داده در قیمت بخش عمده‌ای از ارزهای دیجیتال، میزان استفاده از این اصطلاح بسیار رایج شده است.

شت کوین

ویژگی‌ شت‌کوین‌ها

نکات مختلفی موجب این می‌شود که ما یک ارز دیجیتال را شت‌کوین خطاب کنیم. در اینجا قصد داریم به یک سری از این ویژگی‌ها که باعث شت‌کوین خطاب شدن یک ارز دیجیتال می‌شود، اشاره‌ای داشته باشیم.
• نامشخص بودن هدف و مسیر حرکت یک ارز دیجیتال که سازندگان آن اطلاعات مشخصی را در اختیار جامعه سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال قرار نمی‌دهند.
• نامشخص بودن هویت افراد توسعه دهنده ارز دیجیتال که هیچ‌گونه اطلاعاتی از آنها موجود نیست.
• ارزش‌گذاری ارز دیجیتال به صورت نه چندان دقیق و بر اساس حدس و گمان
• معمولاً این دسته ارزهای دیجیتال، از دیگر ارزها به لحاظ ساختاری کپی شده‌اند و خیلی سطحی و بی‌هویت به نظر می‌آیند.
• تعداد افرادی که در این ارزها سرمایه‌گذاری می‌کنند بسیار تعداد کمی بوده که شاید به هزار نفر هم نرسد.
• میزان نقدینگی موجود در آنها بسیار کم است که یعنی، مقدار مبلغ پایینی در آنها سرمایه‌گذاری می‌شود.
• هیچ اطلاعاتی از وایت پیپر این ارزها در دسترس نیست. در واقع می‌توان گفت که وایت پیپری برای این ارزها وجود ندارد.

چرا برخی از ارزهای رمزنگاری شده شت‌کوین نامیده می شوند؟

دلیل خاصی برای ایجاد این اختصار وجود ندارد. از آنجا که مکالمات در تالارها و رسانه های اجتماعی به طور خلاصه نسبتاً کوتاه هستند، نوشتن اینکه سکه “سرمایه گذاری بدی است” به طور بالقوه زمان زیادی لازم دارد. به همین دلیل، سرمایه گذاران رمزنگاری (به ویژه مبتدیان) به تدریج با اتصال کلمات “shit” و “coin” این اصطلاح را ایجاد کردند.

چطور شت‌کوین‌ها را تشخیص بدهیم؟

در حالی که بازار تمایل به تلاطم دارد و همه سکه‌ها از چرخه‌هایی عبور می‌کنند، می‌توان با بررسی وعده‌های عملی نشده، عدم قابلیت استفاده یا عملکرد و هدفی که سکه دارد به ماهیت واقعی سکه پی برد.

از کجا شیت‌کوین بخریم؟

شیت‌کوین‌ها که در اکثریت عمده آنها به سادگی آلت کوین‌های کوچک هستند، از چندین صرافی بزرگ ارزهای رمزنگاری شده قابل خریداری است.

شت کوین چیست

دلایل سرمایه‌گذاری در شت‌کوین

 آلت‌کوین‌های با سرمایه کم بازار ممکن است “پرخطرترین و در عین حال با بیشترین پاداش” سرمایه گذاری‌هایی باشند که می‌توانید انجام دهید. احتمال اینکه کل پول خود را از دست بدهید وجود دارد. با این حال، خیلی اوقات، ممکن است در یکی از این دو حالت قرار بگیرید:

1- شت‌کوینی که در دست دارید قربانی پامپ و دامپ شود.

2- شت‌کوینی که در دست دارید در واقع یک شت‌کوین نیست و شما به چیزی تبدیل می‌شوید که به عنوان “زود پذیرنده” شناخته می‌شود.

بسته به زمانی که می‌خواهید بفروشید و اهداف مشخصی تعیین کرده‌اید، هر دو مورد می‌توانند بسیار سودآور باشند. در برخی موارد، حداقل سرمایه‌گذاری می‌تواند بیشترین بازدهی را برای شما به همراه داشته باشد. فقط مطمئن شوید که اهداف خود را به وضوح مشخص کرده‌اید و از نظر عاطفی به سکه وابسته نیستید.

یک نمونه خوب از این پدیده افزایش چشمگیر ارزش در XVG، سکه حریم خصوصی بود که بسیاری از مردم آن را یک شت‌کوین می‌دانستند. در مدت زمان کوتاهی (1-2 ماه) ارزش این ارز رمزنگاری شده تقریباً 8000٪ افزایش یافت و تعداد کمی از معتقدان را بسیار ثروتمند کرد. البته، از آنجا که سکه محصولی نداشت و بیش از حد از آن استفاده شد، قیمت آن به سرعت به ارزش اولیه خود بازگشت.

چطور شت‌کوین بخریم؟

 قبل از اقدام و خرید ارزهای رمزنگاری شده که نسبتاً ناشناخته یا منفور هستند، برای درک بهتر پتانسیل کوتاه مدت و بلند مدت آن، تحقیق عمیقی انجام دهید. سپس، بعد از اینکه اطمینان پیدا کردید که یک سکه خاص می‌تواند افزایش قیمت داشته باشد، با سرمایه گذاری مقدار کمی پول شروع کنید.

مدتی بازار را رصد کنید و تعیین کنید که حدس و گمان اولیه شما درست بوده است یا خیر. در غیر این صورت، مجبور به انتخاب سختی خواهید شد: یا سکه‌های خود را می‌فروشید و ضرر کمی می‌کنید، یا آنها را نگه دارید و منتظر یک افزایش بالقوه در قیمت آنها باشید.

اگر قیمت شروع به افزایش کند، بهتر است سود خود را بگیرید یا حداقل مبلغ اولیه را بیرون بکشید و روند صعودی را ادامه دهید اگر از خطرات کاملاً آگاهی داشته باشید، هنگامی که سیگنال واضح نشان از فرصت خرید دارد، می‌توانید مبلغ بیشتری را نیز سرمایه گذاری کنید.

سرانجام، همانطور که در بالا ذکر شد، همیشه به یاد داشته باشید که احساسات خود را کنترل کنید. سکه‌های با سرمایه بازار کوچک به دلیل قیمت پایین اغلب به عنوان فرصت شناخته می‌شوند. اما بسیاری از مردم انتظارات غیرواقعی ایجاد می‌کنند و در نهایت با سرمایه گذاری بیش از حد خود ضرر می‌کنند.

تشخیص شت کوین ها

چرا از شت‌کوین‌ها استقبال می‌شود؟

هیچ نظر قطعی در رابطه با ضرر و سودآوری شت‌کوین‌ها وجود ندارد، تنها چیزی را که بتوان در مورد آنها قطعی دانست این است که شت‌کوین‌ها در نهایت به طور کامل از بین می‌روند. اما باید بدانید که این مسئله جلوی سرمایه‌گذاری در آنها را نخواهد گرفت، چرا که در مقاطعی امکان بهره‌برداری مفید از آنها ممکن است. مثلاً کسانی به ویژه در زمان انتشار این ارزها در آنها سرمایه‌گذاری می‌کنند، این احتمال برای آنها وجود دارد که برای مدتی به سمت سوددهی حرکت کنند؛ هر چند که در نهایت چیزی به جز زیان در انتظار شت‌کوین‌ها نخواهد بود.
در واقع چیزی که موجب استقبال از شت‌کوین‌ها می‌شود، وجود وضعیت پامپ برای برخی از آنهاست؛ بدین معنا که بعضی از شت‌کوین‌ها این قابلیت را دارند که در مدت زمانی کوتاه، رشد قیمت زیادی را تجربه کنند. در واقع همین دلیل است که باعث حضور و استقبال برخی از سرمایه‌گذاران از آنها می‌گردد.

لیست ارزهای شت‌کوین

اگر بخواهیم به ارزهای دیجیتال مختلفی اشاره کنیم که به عنوان شت‌کوین‌ شناخته می‌شوند، لیستی بسیار طویل را شامل خواهد شد؛ اما به طور کلی می‌توانیم به قضیه دوج‌کوین که با نماد سگ شناخته می‌شود اشاره کنیم. زمانی که ارز دیجیتال دوج‌کوین منتشر شد، بعد از آن ارزهای مختلفی با نماد سگ منتشر شدند که این کار را به تقلید از دوج‌کوین انجام دادند. با توجه به این قضیه کاملاً مشخص است که این ارزها با هدف خاصی به بازار معاملات وارد نشده‌اند، پس به همین علت آنها را شت‌کوین خطاب می‌نماییم.

ارزهای دیجیتال بد

تفاوت بین میم‌کوین و شت‌کوین چیست؟

همانطور که اشاره شد شت‌کوین‌ها شامل ارزهای دیجیتالی هستند که ارزش سرمایه‌گذاری بسیار پایینی دارند، اما در نقطه مقابل آن ارزهایی هم هستند که از حمایت خاصی برخوردار بوده و تشویق به سرمایه‌گذاری در آنها صورت می‌گیرد؛ به این ارزها میم کوین گفته می‌شود. البته که ذات میم‌کوین‌ها فاصله زیادی با ارزهای شت‌کوین ندارد، چرا که برخی از میم‌کوین‌ها هم به هدف خاصی انتشار نیافته‌اند و از ابتدا تنها قصد آنها سرگرمی کاربران بوده است. از جمله آنها می‌توان به دوج‌کوین اشاره کرد.
علی‌رغم شباهت‌هایی که به یکدیگر دارند، اگر بخواهیم به تفاوت‌های شت‌کوین و میم کوین اشاره کنیم، شامل موارد زیر خواهد بود:
• کسی از شت‌کوین‌ها حمایت نمی‌کند، در حالی که میم‌کوین‌ها به خاطر حمایت افراد مشهور در بازار معاملات شناخته می‌شوند
• تیم توسعه دهنده شت‌کوین‌ها ناشناس‌اند، در حالی که حداقل برخی از میم‌کوین‌ها از تیم توسعه مطرحی بهره‌مند‌ند
• برنامه آینده شت‌کوین‌ها بر هیچ پایه‌ای استوار نیست، در حالی که میم‌کوین‌ها کمی در این مسئله برتری دارند
• شت‌کوین‌ها از ساختار فنی جالبی برخوردار نیستند در حالی که اکثر میم‌کوین‌ها دارای ساختار بهتری هستند هرچند که کپی شده ارزهای برتری چون بیت‌کوین باشند

بهترین صرافی برای خرید شت‌کوین

برای خرید شت‌کوین‌ها که شبکه فعالیت آنها کاملاً غیرمتمرکز است، باید از طریق صرافی‌های معتبری اقدام نمایید. چند تا از مطرح‌ترین صرافی‌های خرید شت‌کوین شامل:

صرافی یونی سواپ (Uniswap)

صرافی یونی سواپ مبتنی بر بلاکچین اتریوم بوده و از توکن‌های ERC- 20 پشتیبانی می‌کند. از آنجایی که اغلب شت‌کوین‌ها مبتنی بر بستر بلاکچین اتریوم ایجاد می‌شوند، انتخاب این صرافی‌ها می‌تواند برای خرید شت‌کوین‌های بر بستر این شبکه نیز مناسب باشد.

صرافی بایننس (Binance)

صرافی بایننس به عنوان یکی از مطرح‌ترین صرافی‌های معاملات ارز دیجیتال شناخته می‌شود که با توجه به حسن شهرت آن نیازی به معرفی نداشته و می‌توانید از آن برای خرید شت‌کوین‌ها استفاده نمایید.

صرافی پنکیک سواپ (pancakeswap)

صرافی یونی سواپ مبتنی بر بستر بلاکچین اتریوم فعالیت دارد؛ در حالی که صرافی پنکیک سواپ از توکن‌های BEP-20 یا همان شبکه هوشمند بایننس پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین لازم است که برای پرداخت کارمزد معاملات قبل از شروع خرید، در صرافی یونی سواپ، اتریوم و در صرافی پنکیک سواپ، بایننس کوین را موجود داشته باشید.

شت‌کوین‌های متاورس

همانطور که می‌دانید دنیای متاورس به عنوان بخشی از آینده فناوری‌های مهم دنیا شناخته می‌شود که باعث شده، خیلی از تکنولوژی‌های جدید و مطرح دیگر، به همکاری با متاورس روی آورند. بخشی از مهم‌ترین این همکاری‌ها، وجود شت‌کوین‌های مختلف بوده که از آنها به عنوان ارز رایج در متاورس استفاده می‌شود. در ادامه شما را با چند تا از این شت‌کوین‌ها آشنا می‌کنیم.

متا دوج (MetaDoge)

ارز دیجیتال متا دوج (Metadoge) از اکوسیستمی مبتنی بر توکن metadoge تشکیل شده است که استفاده از آن در یک بازی سه بعدی متاورسی انجام شده و به طور خاص برای دارندگان NFTهای متا دوج ساخته شده است. این توکن هم در شبکه هوشمند بایننس و هم در شبکه اتریوم در دسترس کاربران متاورس بوده و خرید و فروش آن در صرافی‌های غیرمتمرکز پنکیک سواپ و یونی سواپ امکان‌پذیر است.

بیبی متا (Baby Meta)

بیبی متا (Baby Meta) یک ارز غیرمتمرکز با یک سیستم پاداش دهی داخلی می‌باشد که در حال ساخت یک پلتفرم NFT واقعیت مجازی بوده و در آن می‌توانید توکن غیر قابل تعویض (NFT) خود را مشاهده کنید. این توکن مبتنی بر شبکه هوشمند بایننس ایجاد شده و امکان معاملات آن در صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ وجود دارد.

متا ماسک (Meta Musk)

توکن متا ماسک (Meta Musk) از دیگر شت‌کوین‌های متاورسی است. این ارز دیجیتال به عنوان اولین ارزی شناخته می‌شود که نام خود را از یک شخص معروف یعنی نام ایلان ماسک، به عنوان شخصیت تأثیرگذار بازار رمز ارزها الهام گرفته است.

متا کش (MetaCash)

پروژه متا کش به دنیای واقعیت مجازی اطلاق می‌گردد که از طریق ایجاد یک جامعه بزرگ با بیش از هزار عضو و با هدف اصلی ساخت یک بازی ویدئویی واقعیت مجازی ایجاد شده است. این توکن می‌تواند آینده صنعت بازی‌های ویدئویی را تحت تأثیر خود قرار دهد. این توکن مبتنی بر شبکه هوشمند بایننس ایجاد شده و در صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ قابل معامله است.

شت کوین ها چیستند

لیست شت‌کوین‌های انفجاری ۲۰۲۲

شت‌کوین‌های مختلفی توانستند در سال ۲۰۲۲ میلادی به عنوان بهترین شت‌کوین‌های سودآور ارزهای دیجیتال شناخته شوند که یعنی بالاترین بازده سودآوری را داشته‌اند. سه مورد اول این شت‌کوین‌ها به ترتیب شامل موارد زیر است.

۱- دوج‌کوین

دوج‌کوین را می‌توان بهترین شت‌کوین بازار در سال ۲۰۲۲ برای سرمایه‌گذاری کاربران در نظر گرفت. این ارز دیجیتال قدیمی‌ترین شت‌کوین شناخته شده است که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد. این شت‌کوین دارای نرخ بازگشت سرمایه ۲۵ هزار درصدی می‌باشد که رقمی قابل توجه را از خود به ثبت رسانده است. همچنین از آنجایی که افراد مشهوری همچون ایلان ماسک از آن حمایت می‌کنند، می‌توان این مسئله را یکی از دلایل سودآوری دوج‌کوین دانست.

۲- شت‌کوین شیبا اینو (Shiba Inu)

شت‌کوین شیبا اینو (Shiba Inu) بر مبنای نژاد سگ شیبا اینو طراحی شده است که با همین نام نیز خرید و فروش می‌گردد. بسیاری از طرفداران این رمز ارز، شیبا اینو را قاتل دوج‌کوین می‌نامند. اگرچه میزان ارزش این سکه بسیار پایین است، اما در حجم خرید بالا، سودآوری فوق‌العاده‌ای را به همراه آورده است.

۳- سیف مون (SafeMoon)

اگرچه سیف مون در زمان عرضه با رشد سرسام‌آوری مواجه شد؛ اما در این بین بازار ارزهای دیجیتال به سرعت فرو ریخت، به صورتی که ارز سیف مون نتوانست توجه سرمایه‌گذاران بزرگ را به خود جلب کند. با این حال، توسعه دهندگان سیف مون در تلاش‌اند تا بتوانند این ارز دیجیتال را برای حضور موفق در رقابت‌های آینده، آماده کنند.

شت‌کوین‌های آینده‌دار

به حتم تمام ارزهای دیجیتال را می‌توان برای سرمایه‌گذاری در نظر داشت؛ اما اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در شت‌کوین‌ها می‌باشید، می‌بایست به یک سری از نکات مهم درباره آن توجه کنید. یکی از نکات اصلی این است که شت‌کوین‌ها تنها به صورت کوتاه مدت امکان سوددهی دارند که آن هم از شرایط پامپ و تحت تأثیر شرایط خاصی حاصل می‌شود. پس با این حساب هرگز نباید به فکر سرمایه‌گذاری بلند مدت در آنها باشید. با همه این تفاصیل وضعیت شت‌کوین‌ها تا حدودی مشخص است؛ آن شت‌کوین‌هایی که بتوانند به میزان بیشتری دچار فرایند پامپ شده و یا اینکه همکاری گسترده‌ای مانند حضور در متاورس را داشته باشند، امکان سوددهی بیشتری را در آینده تجربه خواهند کرد.