FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

در دنیای ارز دیجیتال نحوه کسب سود کاملا متنوع است. برخی با انجام معاملات سعی میکنند به سود مورد انتظار خود دست یابند و برخی دیگر هم با استخراج ارزهای دیجیتال برای بدست آوردن سود مورد نظر خود، تلاش میکنند.

برای اینکه بتوان از طریق انجام معاملات در بازار ارز دیجیتال به درآمد مدنظر خود دست یافت، علاوه بر مسائل ثبت نام در صرافی و همچنین کیف پول، تنها به یک دستگاه الکترونیکی مانند لپ تاب و یا تلفن همراه هوشمند نیاز خواهید داشت. این در حالی است که برای استخراج ارزهای دیجیتال نیازمند تجهیزات بیشتری می‌باشید که در ادامه این مطلب با تجهیزات مورد نیاز استخراج ارزهای دیجیتال بیشتر آشنا خواهید شد. 

 

منظور از استخراج ارز دیجیتال چیست؟

استخراج ارزهای دیجیتال فرایندی پیچیده است که به کمک حل معادلات ریاضی توسط دستگاه ماینر صورت میگیرد. البته باید بدانید که عملیات استخراج ارز دیجیتال را نمیتوان برای تمام ارزهای موجود پیاده‌سازی کرد؛ چرا که تنها برخی از رمزارزهای پایه از چنین قابلیتی پشتیبانی میکنند. مثلا معروف‌ترین ارز دیجیتال دنیا همانطور که میدانید ارز بیت کوین بوده که امکان استخراج آن ممکن است.

تجهیزات استخراج ارز دیجیتال

به طور کلی باید بدانید که تراکنش ارزهای دیجیتال از تعدادی کد تشکیل شده‌اند که اصطلاحا به آنها هش (hash) گفته میشود. این کدها تنها در شبکه‌ای یافت میشوند که ارز مورد نظر داخل آن شبکه فعالیت میکند؛ مثلا اکثر ارزهای دیجیتال در بستر شبکه بلاکچین فعالیت می‌کنند. در رابطه با استخراج ارزهای دیجیتال اگر بتوان به این کدها دست پیدا کرد، میتوان گفت که فرایند استخراج به طور موفق صورت گرفته است. 

هر کاربری برای اینکه قادر به استخراج ارزهای دیجیتال باشد، نیازمند استفاده از یک سیستم قوی و کارآمد بوده که بتواند، تعداد نسبتا زیادی از کدهای تراکنش را بدست آورد. زمانی که دستگاه ماینر موفق به انجام این عملیات شد، این کدها به حساب کیف پول کاربر انتقال میابند. افراد میتوانند ارزهای استخراج شده خود را از طریق صرافی‌ رمز ارز مورد نظر خود به فروش رسانند.

ابزار لازم برای استخراج ارز دیجیتال

قطعا خیلی از شما کنجکاو دانستن موارد لازم جهت استخراج ارزهای دیجیتال هستید؛ پس برای آشنایی با این تجهیزات ما را در ادامه همراهی کنید. 

قبل از هر چیز باید بگوییم که استخراج ارز دیجیتال، مسئله ساده‌ای نیست که در عرض چند روز بتوان فرایند آن را صورت داده و به سود‌ دهی رسید. باید بدانید که ممکن است حتی در طی چند ماه اول سودی را بدست نیاورده و چه بسا متحمل ضرر شوید. باید اشاره کرد که انجام فرایند استخراج، هم هزینه‌بر و هم زمان‌بر است؛ پس برای نتیجه‌ گیری از این شیوه کسب سود، باید اندکی صبوری کرد. و اما تجهیزات مورد نیاز استخراج شامل چه مواردی است ؟

لوازم استخراج ارز دیجیتال

انتخاب ارز دیجیتال مورد نظر برای استخراج  

اولین کاری که برای استخراج ارز دیجیتال باید انجام دهید، انتخاب ارز دیجیتالی است که میخواهید آن را استخراج کنید. شاید در ابتدا نتیجه گیری آن کمی سخت باشد، اما با انجام تحلیل و بررسی‌های لازم میتوانید ارز خود را انتخاب کنید. ارزهای دیجیتال مطرحی چون بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و بسیاری از ارزهای دیگر امکان استخراج دارند که در حال حاضر بیت کوین، بیشترین مقدار استخراج را دارا میباشد. به یاد داشته باشید که ابزار مورد نیاز استخراج برای هر ارز متفاوت است.

انتخاب کیف پول مناسب برای استخراج

زمانی که فرایند استخراج ارز دیجیتال را آغاز کردید، به یک کیف پول جهت ذخیره ارزهای استخراج شده، نیاز خواهید داشت. این کیف پول میتواند به صورت نرم افزاری و یا سخت افزاری باشد که بسته به نوع ارز مورد نظر، میبایست کیف پول مناسب آن را تهیه نمایید. برای مثال شما نمیتوانید کیف پولی که از بیت کوین پشتیبانی میکند را برای ذخیره ارزهای اتریوم خود استفاده کنید، همانطور که برعکس آن امکان پذیر نیست. بعد از اینکه ارز مورد نظری را که میخواهید آن را استخراج کنید انتخاب کردید؛ باید برای تهیه کیف پول ارزدیجیتال مناسب آن هم اقدام نمایید.

انتخاب نرم افزار استخراج

بعد از اینکه ارز دیجیتال و در کنار آن کیف پول مناسب آن ارز را انتخاب کردید، باید به فکر تهیه نرم افزار استخراج آن ارز باشید.

نرم افزار استخراج که به اصطلاح دیگر به آن نرم افزار ماینینگ هم میگویند، لازمه اصلی فرایند استخراج است که بدون آن امکان انجام اینگونه مسائل وجود نخواهد داشت.

هر ارز دیجیتالی که قابلیت استخراج دارد، از حداقل یک نرم افزار استخراج بهره‌مند است. البته برخی از ارزهای مطرح همچون بیت کوین دارای چند نرم افزار هستند که بنا به سلیقه خود یکی را انتخاب میکنید. این نرم افزارها تنها مختص استخراج طراحی شده‌اند و همانطور که گفتیم وجود آنها کاملا ضروری است. 

انتخاب سخت افزار لازم برای استخراج

موارد قبلی که به آنها اشاره شد چندان هزینه‌ای را در بر نداشت، اما این در حالی است که در مرحله حاضر هزینه‌های اصلی شما آغاز خواهد شد، چرا که در این مرحله ملزم به تهیه سخت افزاری هستید که بتواند شما را در امر استخراج یاری کند. یکی از قطعات مهم سخت افزاری که میتواند نقش مهمی را در فرایند ماینینگ یا همان استخراج ایفا کند، کارت گرافیک مورد استفاده است، البته این مختص کسانی است که از کامپیوتر خود به عنوان دستگاه استخراج استفاده میکنند. برای کسانی که نمیدانند باید بگوییم که استخراج ارز دیجیتال میتواند با استفاده از دستگاه ماینر و یا بواسطه کامپیوتر انجام شود. کسانی که میخواهند از کامپیوتر خود به جهت استخراج ارز استفاده کنند، باید بهترین قطعات سخت افزاری کامپیوتر مانند کارت گرافیک، سی پی یو و موارد با اهمیت دیگر را به کار گیرند.

داشتن کارت گرافیک خوب میتواند بیشتر از هر عامل دیگری برای فرایند ماینینگ تاثیر گذار باشد. هر چند که به کمک سی پی یو قوی هم میتوان برای استخراج برخی از ارزهای دیجیتال اقدام کرد؛ به نحوی که حتی میتوان آنها را به کمک تلفن همراه هم استخراج نمود.

تهیه سیستم خنک کننده استخراج

هنگامی که عملیات استخراج ارزهای دیجیتال را آغاز میکنید، پردازنده‌های دستگاه کاملا درگیر میشوند که نشان از فعالیت حداکثری آنها دارد. در این راستا فعالیت مداوم دستگاه منجر به آسیب پردازنده‌ها میشود که به کمک راهکاری چون سیستم خنک کننده تا حدود زیادی از این امر جلوگیری میکنند. منظور از سیستم خنک کننده همان فن است که با چرخش خود مانع داغ شدن پردازنده و آسیب جدی به آن میشود. هر چه دستگاه استخراج بزرگتر باشد به تعداد فن بیشتری هم نیاز خواهد داشت. سیستم خنک کننده در انواع آبی و روغنی موجود است که بسته به میزان هزینه و در باب سلیقه خود موردی را انتخاب خواهید کرد.

تهیه منابع مورد نیاز استخراج

استخراج ارز دیجیتال نیازمند منابع اساسی چون برق و اینترنت است که در صورت نبودن هر کدام از آنها امکان استخراج ارز دیجیتال میسر نخواهد بود. نکته‌ای که در رابطه با برق لازم به ذکر است، مربوط به هزینه‌ی برق میباشد. در اکثر کشورهای دنیا هزینه برق بسیار بیشتر از سایر کشورها بوده که همین مسئله فرایند استخراج را از مقرون به صرفه بودن دور کرده و به طور کلی این فرایند را ناممکن میسازد. ولی در کشورهای دیگری مثل چین و ایران که قیمت برق بسیار پایین است، شرایط استخراج ارز دیجیتال تا حدودی فراهم میباشد.

اینترنت مصرفی ارزهای دیجیتال باید دارای شرایط خاصی باشد. مثلا اینترنت مورد استفاده باید از نوعی تهیه شود که به طور تمام وقت برقرار باشد. علاوه بر این، اینترنت تهیه شده باید از سرعت قابل قبولی هم برخوردار باشد که مقدار حداقلی 2 مگابایت در ثانیه را شامل میشود. البته لازم نیست در رابطه با حجم آن نگران باشید چرا که برای استخراج ارزهای دیجیتال نیاز به حجم اینترنت زیادی ندارید.

باید حواستان باشد که دستگاه ماینر خود را در جایی از فضای داخلی قرار دهید که نیاز به جابجایی آن وجود نداشته باشد، چرا که دستگاه ماینر پیوسته در حال فعالیت است که هر چه مکان آن خنک‌تر باشد، شرایط دستگاه ماینر هم بهتر خواهد بود.

اسخراج ارز

عضویت در استخرهای استخراج

عضویت در استخرهای استخراج مسئله‌ای اجباری نیست، اما اگر به دنبال بازدهی مثبت باشید، قطعا عضویت در آنها میتواند باعث عملکرد بدون خطای فرایند استخراج شما شود. بعد از عضویت‌تان در این استخرها، به نوعی منابع خود را با دیگران به اشتراک میگذارید. با این کار تمام بار شبکه بین اعضاء تقسیم شده و در نتیجه میزان اورلود سیستم کمتر میشود.

انتخاب صرافی معتبر

زمانی که موفق به استخراج ارزهای دیجیتال شدید، میتوانید با ثبت نام در یک صرافی معتبر، اقدام به فروش ارزهای خود کنید. باید بدانید که برای فروش ارزهای دیجیتال استخراج شده، امکان دریافت ارز فیات هم وجود دارد. فروش ارزهای دیجیتال تنها از طریق صرافی امکان پذیر خواهد بود.    

عوامل موثر در سود دهی دستگاه ماینر چیست؟

عوامل مختلفی میتوانند در میزان سوددهی دستگاه‌های ماینر تاثیر داشته باشند که بخشی از آنها را میتوان به موارد زیر نسبت داد.

هزینه برق

همانطور که قبل از این هم اشاره شد، قیمت برق مصرفی در هر کشور میتواند عامل مهمی برای امر استخراج تلقی گردد. یعنی هر چه قیمت برق کمتر باشد، منجر به سود بیشتری میشود. به طور کلی باید میزان اختلاف هزینه برق را نسبت به قیمت ارز دیجیتال استخراج شده مقایسه کرد که بدین شکل بتوان مقرون به صرفه بودن فعالیت دستگاه ماینر را سنجید.

تعداد دستگاه استخراج

از دیگر عواملی که میتواند در میزان کسب سود ارزهای دیجیتال اثر گذارد، مربوط به تعداد دستگاه‌های استخراج است. شرایط به این صورت است که هر چه تعداد دستگاه‌های ماینر بیشتر باشد، میزان سود دریافتی هم بیشتر خواهد بود. البته این نگاهی سطحی به قضیه است چرا که در کشورهای مختلف به علت مصرف برق زیاد ممکن است افراد با هزینه جریمه و شاید با قطعی عمدی برق که حاصل از مصرف زیاد برق بوده مواجه شوند. اما در صورتی که مشکلات این چنین وجود نداشته باشد، امکان دریافت سود بیش از پیش فراهم خواهد بود.

دستگاه استخراج ارز دیجیتال

مدت زمان استفاده از دستگاه ماینر

هر چه امکان استفاده بیشتر از دستگاه‌های ماینر فراهم باشد، به کسب سود بیشتر هم منجر خواهد شد. فراهم کردن چنین شرایطی تنها با رعایت نکات لازم عملی خواهد شد. برای نمونه باید دستگاه خود را در جایی نصب کنید که هیچ نیازی به جابجایی آن وجود نداشته باشد چرا که جابجایی ماینر یعنی قطع کردن آن. نکته دیگری که در مدت زمان استفاده از ماینر تاثیر گذار است، مرتبط با سیستم خنک کننده آن است؛ یعنی اگر این سیستم توان خنک کردن دستگاه ماینر را داشته باشد، دیگر هیچ نیازی به خاموش کردن دستگاه نخواهد بود.

استخراج ابری چیست؟

شاید دانستن این مسئله برایتان جالب باشد که برای استخراج ارز دیجیتال حتما نیازی به خرید دستگاه ماینر ندارید. برای بهره‌مندی از این خدمات میتوان به شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ماینینگ مراجعه کرده و اقدام به اجاره سخت افزار مورد نظر نمود. علاوه بر این باید هزینه‌ای را در قبال نگهداری سخت افزار مورد نظر پرداخت نمود که بتوان در خود شرکت از خدمات ماینینگ آن استفاده کرد.

استخراج ارز دیجیتال بیت کوین

استخراج ابری دارای نکات منفی است که باعث اعتماد پایین و استفاده کمتر کاربران ارز دیجیتال از آن میشود. از این نکات میتوان به نامشخص بودن مقدار ارزهای استخراجی و سود کمتر به علت هزینه اجاره و نگهداری اشاره کرد.

بهترین دستگاه‌های ماینر

برای انتخاب بهترین دستگاه‌های ماینر ارز دیجیتال میتوان چند مورد را ملاک این قضیه قرار داد. برای نمونه میزان مصرف برق، طول عمر دستگاه، اندازه دستگاه، میزان صدا، وزن و البته قیمت دستگاه میتواند عاملی تاثیر گذار در رده‌بندی دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال باشد.

سه تا از بهترین دستگاه‌های ماینر دنیا شامل موارد زیر است :

دستگاه ماینر Bitmain Antminer S19 Pro

  • این دستگاه با قدرت تولید 110‌‌ تراهش (110 TH) یکی از برجسته‌ترین دستگاه‌های تولید ارز دیجیتال به شمار میرود.
  • این دستگاه ماینر دارای میزان برق مصرفی 3250W است.
  • میزان صدایی که تولید میکند چیزی در حدود 81dB است.
  • برای حمل این دستگاه باید چیزی در حدود 15 کیلوگرم وزن را متحمل شد.

دستگاه ماینر ++MicroBT Whatsminer M30S

  • قدرت پردازش این دستگاه 112 ترا‌هش (112 TH) میباشد.
  • میزان برق مصرفی آن در حدود  3472W است.
  • وزن این دستگاه تقریبا 13 کیلوگرم برآورد میشود.
  • میزان صدایی که از آن شنیده میشود در حدود 83dB است.

دستگاه ماینر Canaan Avalonminer 1246

  • قدرت استخراج این دستگاه 90 تراهش (90 TH) برآورد میشود.
  • برق مصرفی آن شامل 3420W است.
  • وزنی نزدیک به 13 کیلوگرم دارد.
  • میزان صدای تولیدی از آن 75dB میباشد.

این سه دستگاه را به عنوان چند تا از برترین دستگاه‌های ماینر دنیا میتوان خریداری نموده و برای استخراج ارز دیجیتال از آنها استفاده کرد.

هر کدام از این دستگاه‌ها دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند که باعث تفاوتشان از یکدیگر میشود. فرایند انتخاب آنها به علت تفاوتی که از یکدیگر دارند، راحت‌تر میشود.

معرفی دستگاه های استخراج ارز دیجیتال

نتیجه گیری

با مطالعه بخش‌های فوق به حتم باید به این نتیجه رسیده باشید که برای بدست آوردن ارزهای دیجیتال از طریق استخراج آنها، نیازمند یک سری تجهیزات ضروری هستید که بدون وجودشان انجام عملیات استخراج ممکن نخواهد بود. پس اگر قصد دارید که برای تهیه این تجهیزات اقدام کنید، خواهشمندیم حتما به نکات ذکر شده در این مطلب توجه کافی داشته باشید تا احتمال وقوع هر گونه مشکل را از خود دور کنید.