وقتی صحبت از ارز دیجیتال به میان می‌آید، کشور آمریکای جنوبی آرژانتین از پذیرش کریپتو تا قوانین آن، یک فهرست طولانی‌ از موضوعات داغ دارد. همچنین طبق گزارش خبری اخیر رسانه‌های محلی، اداره مالیات در آرژانتین بیش از 1200 کیف پول ارزهای دیجیتال را که مربوط به مالیات‌دهندگان متخلف بود، توقیف کرده است.

قوانین حاکم بر رمزارزها با افزایش استفاده از آنها در سراسر جهان در حال رشد هست. هرچند که با توجه به عدم ثبات در محیط رمزارز، رعایت مقررات در بسیاری از حوزه‌های قضایی بین‌المللی دشوار است.

 گام اولیه اداره مالیات آرژانتین برای بازیابی بدهی

توقیف کیف پول ارزهای دیجیتال متعلق به مالیات‌دهندگان در آرژانتین توسط آژانس مالیاتی رو به افزایش است. در مجموع 1269 کیف پول مبتنی بر رمزنگاری متعلق به افرادی که به AFIP آرژانتین بدهکار هستند، توسط دادگاه توقیف شد.

بسیاری از راه‌هایی که مالیات‌دهندگان می‌توانند پول خود را برای فرار از پرداخت مالیات انجام بدهند، مورد توجه مقامات مالیاتی جهان قرار گرفته است. بنابراین، سیاست و رویه فعلی AFIP یک گام اولیه در بازپرداخت بدهی‌ها است. این شرکت همچنین پیشنهاد می‌کند که اگر مالیات‌دهندگان قادر به پرداخت بدهی خود نباشند، سعی خواهند کرد دارایی‌های اضافی متعلق به مالیات‌دهندگان را مصادره کنند.

علاوه بر این، با این حرکت، این سازمان قادر خواهد بود از بیش از 30 کیف پول رمزنگاری مختلف از جمله Ualá، Naranja X، Bimo و غیره پول ضبط کند. کیف پول دیجیتال ارائه شده توسط Mercadolibre، Mercado Pago که بستانکاران را قادر می‌سازد وجوه خود را به دور از مقامات مالیاتی ذخیره کنند، اولویت اصلی سازمان مالیاتی است.

با این وجود، برخی شرایط محلی مطلوب از جمله افزایش نرخ تورم، کاهش ارزش پول محلی و عدم دسترسی به دلار آمریکا در مورد پذیرش کریپتو وجود دارد. بنابراین، آرژانتینی‌ها ارزهای دیجیتال را به عنوان عالی‌ترین رویکرد برای محافظت از سرمایه‌گذاری خود انتخاب کردند.

به نظر شما این اقدام چه تاثیری در محبوبیت ارزهای دیجیتال در این کشور می‌گذارد؟

منبع: bitcoinist.com