این اقدام پس از موفقیت در ایالات متحده در سال 2023 و همکاری با BitPay، یکی از بزرگترین ارائه ‌دهندگان پرداخت‌های ارز دیجیتال، صورت می‌گیرد که اکنون توسط 50 درصد از نمایندگی‌های این شرکت در ایالات متحده و کانادا پذیرفته شده است.

فراری در 24 جولای اعلام کرد که بسیاری از نمایندگی‌ های اروپایی پذیرش پرداخت‌های ارز دیجیتال را آغاز کرده یا در حال پذیرش آن هستند. این سیستم در کنار روش‌های پرداخت سنتی فعالیت خواهد کرد. Ferrari قصد دارد تا پایان سال 2024، پرداخت‌ با ارز دیجیتال را به دیگر کشورها نیز گسترش دهد، البته فقط به کشورهایی که ارزهای دیجیتال را پذیرفته‌اند.

در اروپا، حدود 60 درصد از نمایندگی‌های Ferrari پذیرش پرداخت‌ با ارز دیجیتال را آغاز کرده‌اند. برخی از کشورها به دلیل مسائل قانونی و عدم وجود راه‌ حل‌های بازاری، از این سیستم مستثنی شده‌اند.

نماد شرکت خودروسازی ایتالیایی فراری

سیستم پرداخت‌های رمزنگاری‌شده فراری نیازی به مدیریت مستقیم ارزهای دیجیتال توسط نمایندگی‌ها ندارد. بلکه، پرداخت‌ها با بیتکوین، اتر و USDC به صورت خودکار به ارزهای فیات محلی تبدیل شده و مستقیما به حساب‌های بانکی نمایندگی‌ها واریز می‌شوند. این روش نمایندگی‌ها را از نوسانات ارزهای دیجیتال محافظت می‌کند.

با این ابتکار جدید، فراری قصد دارد تجربه مشتریان را بهبود بخشد و روشی مدرن و انعطاف ‌پذیر برای پرداخت ارائه دهد. مشتریان در آمریکای شمالی و اروپا اکنون می‌توانند خودروهای فراری را با استفاده از ارزهای دیجیتال محبوب، خریداری کنند.

گسترش پرداخت‌ها با ارز دیجیتال به اروپا توسط فراری، گامی مهم در تحول دیجیتال این شرکت به شمار می‌رود و روشی مدرن برای پرداخت فراهم می‌کند که با روند رو به رشد استفاده از ارزهای دیجیتال همخوانی دارد.

منبع خبر: coinpaprika

لینک مطلب: شرکت ایتالیایی فراری برای اولین بار در اروپا راه ‌اندازی کرد