FavoriteLoadingافزودن به علاقه مندی ها

طبق گزارش‌ها، Google Cloud سیصد میلیون دلار در یک شرکت استارت‌آپ هوش مصنوعی (AI) Anthropic سرمایه‌گذاری کرد. این شرکت تقریباً شش ماه قبل از سقوط فاجعه‌بار FTX، بیش از 500 میلیون دلار سرمایه از سام بانکمن-فرید، مدیر عامل FTX، دریافت کرده بود.

البته بعد از اینکه رقم 300 میلیون دلار توسط فایننشال تایمز در 4 فوریه گزارش شد، آنتروپیک نیز مشارکت سرمایه‌گذاری با Google Cloud را در همان روز با فاش نکردن هیچ رقمی تأیید کرد.

در این مشارکت، Anthropic اکنون از خوشه‌های GPU و TPU Google Cloud برای آموزش، گسترش و پیاده‌سازی چت باکس هوش مصنوعی خود به نام «Claude» استفاده می‌کند.

طبق گزارش فایننشال تایمز، گوگل کلود حدود 10 درصد از سهام آنتروپیک را خریداری کرده است.

رابطه FTX با شرکت Anthropic

در همان اطلاعیه، آنتروپیک همچنین تأیید کرد که قبلاً سرمایه خود را از بانکمن-فرید و کارولین الیسون، مدیر عامل سابق آلامدا ریسرچ، در دور جمع‌آوری سرمایه سری B جذب کرده است.

دور سری B توسط Sam Bankman-Fried، مدیر عامل FTX رهبری شد. این دور همچنین شامل شرکت کارولین الیسون، جیم مک کلاو، نیشاد سینگ، جان تالین و مرکز تحقیقات CERR بود.

بر اساس گزارش Crunchbase، جمع‌آوری کمک‌های مالی به رهبری Bankman-Fried در آوریل 2022 انجام شد. یک پست اخیر توسط نیویورک تایمز گزارش داد که از 580 میلیون دلار جمع‌آوری شده، حدود 530 میلیون دلار از طرف بانکمن-فرید و شرکای تجاری سابقش بوده است. اما برخی معتقدند که این رقم حتی از این هم بالاتر است.

یکی از طلبکاران FTX معتقد است که سهام بانکمن-فرید در شرکت هوش مصنوعی می‌تواند به 1.1 میلیارد دلار برسد. با این حال، طلبکار در مورد این رقم توضیح بیشتری نداد.

سایر اعضای جامعه توییتر کریپتو نیز حدس می‌زنند که از سهام بانکمن-فرید می‌شود برای پرداخت بدهی‌هایی FTX استفاده کرد. البته باید دید بخش عمده‌ای از بدهی پرونده ورشکستگی FTX از کجا تامین می‌شود. بانکمن-فرید شخصاً در مورد هر هشت اتهام کلاهبرداری و توطئه که در 3 ژانویه علیه او مطرح شد، اعتراف کرد که بی‌گناه است.

منبع : cointelegraph