رگولاتور اوراق بهادار آرژانتین یک شاخص معاملات آتی مبتنی بر بیت کوین را تایید کرده است. این شاخص در صرافی Matba Rofex عرضه می‌شود. صرافی ادعا می‌کند که این شاخص اولین شاخص تنظیم آتی بیت کوین در آمریکای لاتین است.

تنظیم کننده اوراق بهادار کشور آرژانتین شاخص آتی بیت کوین را به عنوان بخشی از دستور کار نوآوری استراتژیک تایید کرده است. این استراتژی که از سه ماه اول سال 2022 راه‌‌اندازی شده بود، بر ایجاد فضایی برای همکاری عمومی و خصوصی برای توسعه محصولات جدید و خلاقانه در بازار سرمایه متمرکز است.

قرارداد آتی بیت کوین بر اساس قیمت بیت کوین است. این قرارداد توسط نهادهای مختلف در کشور ارائه می‌شود. همچنین تمامی معاملات با ارز فیات ملی تسویه می‌شود. این امر تریدرها را ملزم به واریز پزو آرژانتین از طریق انتقال بانکی خواهد کرد.

شاخص تنظیم آتی بیت کوین به سرمایه‌گذاران واجد شرایط راهی مطمئمن برای به دست آوردن بیت کوین در یک محیط شفاف ارائه می‌دهد. همان زمان کمیسیون ملی ارزش (CNV) از صرافی Matba Rofex خواسته تا در مورد خطرات مرتبط با این ابزارهای مالی به سرمایه‌گذاران هشدارهای لازم را بدهد.

آرژانتین با تورم بالایی دست‌وپنجه نرم می‌کند. از طرفی بسیاری از شهروندان برای کاهش اثرات این تورم به بیت کوین روی آورده‌اند. حجم معاملات بیت کوین در جهت افزایش تورم در این کشور به بالاترین حد خود رسیده است.

راه‌اندازی قرارداد آتی بیت کوین تقریبا یک هفته پس از اعلام گسترش بایننس به آرژانتین صورت گرفت.

منبع: cointelegraph.com